رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

تقدم پیشگیری بر درمان را در قم نهادینه خواهیم کرد/تمام درمانگاه های قم باید به آموزش همگانی نگاه جدی داشته باشند

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۶۶۹۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن تاکید بر اولویت و تقدم پیشگیری نسبت به درمان، از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی قم جهت ایجاد بخشی مجزا با هدف آموزش و پیشگیری مردم در تمام درمانگاه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکترابوالفضل ایرانی خواه در حاشیه نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی از برنامه های طراحی شده در این دانشگاه به منظور گسترش آموزش های همگانی و پیشگیرانه خبر داد و گفت: با توجه به زائرپذیر بودن، تنوع خاص جمعیتی  و حضور مهاجران داخلی و خارجی در قم، از نظر ما پیشگیری و آموزش همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تمام ارکان حوزه سلامت استان باید در کنار ارائه هر گونه برنامه و خدمات خود، نگاه ویژه ای به آموزش همگانی و مباحث پیشگیرانه محور داشته باشند.

دکتر ایرانی خواه تصریح کرد: 76 درمانگاه در بخش های خصوصی، خیریه و دولتی در سطح استان داریم که انشاالله تمام آنها را به سمت ایجاد و استقرار بخش جداگانه ای به منظور آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه به مراجعین هدایت و تشویق خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص بودجه مناسب جهت  اجرای طرح تحول در نظام بهداشتی و گسترش مراکز بهداشت سلامت جامعه در گوشه به گوشه استان را در همین راستا و با همین هدف اعلام کرد و افزود: لازم است تمام ارکان سلامت محور استان در کنار هرگونه خدمات خود، برنامه های خاصّی در  زمینه آموزش و پیشگیری داشته باشند.

دکتر ایرانی خواه نقش اصحاب رسانه و رسانه ملی را دراین زمینه بسیار مهم دانست و راهکار افزایش سطح سلامتی و بهداشت جامعه را، هماهنگی، اتفاق نظر و حمایت تمام  دستگاه های اجرایی و مدیران استان عنوان کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز