وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به پشتوانه روحانیت نیاز داریم/به جای بستن بسترها باید به دنبال بستری برای تولید محتوا بود

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۰۹:۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۰۸۱۱۵
به پشتوانه روحانیت نیاز داریم/به جای بستن بسترها باید به دنبال بستری برای تولید محتوا بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید بر این باور باشیم که دولت به تنهایی می تواند مشکلات کشور را برطرف کند، ما به پشتوانه روحانیت نیاز داریم و اعتقاد داریم که روحانیت و مرجعیت به مثابه خورشیدی هستند که هم روشنی بخش و هم گرما بخش هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدرضا صالحی امیری در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد ارتباطات اسلامی در دارالقرآن علامه طباطبایی طی سخنانی گفت: باید در حوزه مبانی دینی و معرفتی گام های بیشتری برداریم و باید به این باور نیز برسیم.

وی گفت: امروز از منظر نیاز جاری و نیاز عینی نسل جوان ما به مباحث دینی نیاز دارد و باید پیش از گذشته در این زمینه کار انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به این باور قطعی رسیده ایم که راه عبور از انبوه آسیب ها و بحران های اجتماعی بازگشت به دین، معرفت،  مسجد و محراب و حوزه است.

صالحی امیری تصریح کرد: روحانیت به عنوان توان دینی جامعه است و جامعه با روحانیت ارتباط پیدا کرده و حوزه و روحانیت در عرصه های انقلاب و مسائل دینی اقدامات ارزشمند بسیاری انجام داده است.

وی گفت: حوزه ها باید از تحولات جاری سطح کشور آگاه باشند سرعت تحولات غیرقابل تصور است و هیچ کشوری به انازه ایران سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی آن به اندازه ایران اسلامی گسترده نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای مجازی گفت: امروزه فضا به گونه ایت است که به طور مثال در یکی از شبکه اجتماعی بیش از 1.5 میلیون کانال بیش از 3 میلیون خبر را منتشر می‌کنند و نیمی از کاربران شبکه های اجتماعی هم در ایران هستند.

صالحی امیری ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته حدود 40 میلیون نفر در شبکه‌ های اجتماعی در حال تبادل اطلاعات هستند و این بستر عظیمی است که امروز در حال نشر و مصرف اطلاعات است.

وی گفت: طی سال گذشته 160 هزار کانال الحادی و فساد در کشور بسته شده و این یعنی جوانان در معرض بمباران فرهنگی بوده و جلوی آن را گرفته ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید بسترها بسته شود و باید از این بسترها برای تولید محتوا استفاده کرد و در این زمینه نقش روحانیت بیش از گذشته نمایان است.

وی گفت: امروز همانند گذشته نیست که یک طلبه در جمعی در مسجد سخنرانی کند، بلکه همزمان می تواند برای میلیون ها نفر در شبکه های مجازی حرفی برای گفتن داشته و سخن به میان آورد.

صالحی امیری گفت: نسل جوان ما در حوزه معرفتی دچار مشکل نیست و جوانان ما به خدا و معاد و اهل بیت(ع) اعتقاد درونی دارند که این یک سرمایه عظیم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم چگونگی برخورد با آسیب های اجتماعی است که این یک وظیفه مهم و جدید به شمار می رود.

وی گفت: نباید بر این باور باشیم که دولت به تنهایی می تواند مشکلات کشور را برطرف کند، ما به پشتوانه روحانیت نیاز داریم و اعتقاد داریم که روحانیت و مرجعیت به مثابه خورشیدی هستند که هم روشنی بخش و هم گرما بخش هستند.

صالحی امیری گفت: دولت معتقد است که باید مستمر رابطه خود را با حوزه تقویت کند و این دیدارها با مراجع عظام تقلید و علما تشریفاتی نیست بلکه از باب احساس نیاز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: بیش از 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد را ساماندهی کردیم که البته این اقدام کمتر از 20 درصد نیاز مساجد کشور است.

وی گفت: در 60 نقطه دنیا رایزنی فرهنگی داریم و مردم از ما مطالبه فرهنگ دینی و اسلامی را دارند منبع و منشا بازنشر تولیدات دینی حوزه‌های دینی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز