همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر سراسر کشور در قم برگزار شد

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۱۰:۴۸:۰۵
کد خبر: ۵۰۹۲۹۸
همایش تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر سراسر کشور در قم برگزار شد
همایش تجلیل از اساتید شاهد وایثارگر سراسر کشور با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های سراسر کشور، آیت الله حسینی بوشهری مدیر سابق حوزه های علمیه ، حجت الاسلام والمسلمین موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید وا مور ایثارگران کشور وسردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان در مدرسه معصومیه (س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگرکشور در این مراسم گفت:هم اکنون 2450طلبه شاهد و ایثارگر در حوزه های علمیه سراسر کشور در مقاطع مختلف مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی افزود: روحانیون و طلاب حوزوی با تقدیم 4000شهید جزو اقشاری هستند که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی اضافه کرد: ستاد های شاهد حوزوی دوسالی است که فعالیت و تعامل خوبی را با بنیاد داشته که با این تلاشها و تعاملات بخشی از مظلومیت شهدا و ایثارگران حوزه نیز جبران می شود .

وی ادامه داد: هم اکنون سومین سالی است که همایش طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر حوزه و اولین همایش اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه با حضور ر95نفر از این عزیزان برگزار شده و از 13نفر از ایشان تجلیل صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موذنی افزود: معرفی نخبگا ن شاهد و ایثارگر در راستای معرفی توانمندی این عزیزان، تشویق حوزویان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بعنوان یک وظیفه ملی از اهداف این همایش است . ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای حراست از مرزهای ملی و اعتقادی و مرزهای فرهنگی وظیفه همگان به ویژه حوزویان را سنگین ساخته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در سی امین سالگرد صدور فرمان امام درباره طرح شاهد هستیم، گفت:  این فرمان را سرلوحه و منشا تصویب اساسنامه طرح شاهد قرار دادیم هم اکنون اصلاحیه اساسنامه ستاد شاهد  ارایه شده که بعد از تصویب و ابلاغ برنامه قوی از لحاظ ساختاری برای حوزه و دانشگاه خواهد بود که می توان سطح تحصیلی و بنیه علمی را تقویت کرد.

وی همچنین به آمار 110هزار نفری انشجویان و حضور 60هزار ممتاز و 2200هیات علمی در دانشگاهها از جامعه شاهد وایثارگر اشاره کرد.

مسوول ستاد شاهد حوز ه های علمیه در این همایش با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت رشد علمی طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر بسیار خوب است افزود: امروز جانبازان و فرزندان شهدا در سطوح مختلف از سطح عالی و درس خارج تا سطوح یک حوزه مشغول تحصیل و تدریس می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار افزود: اساتید برجسته در زمینه های علمی، آموزش، پژوهشی، مدیریتی، هیات علمی مورد بررسی قرار گرفتند، آثار گسترده ای رسیده که نشان از پیشرفت چشم گیر و فعالیت های گسترده علمی اساتید شاهد و ایثارگر در حوزه های علمیه است و این باعث افتخار حوزه می باشد.

وی به هشدار رهبری در خصوص تقویت روحیه انقلابی در حوزه ها اشاره کردوافزود: حوزه انقلابی نیازمند حضور افراد دغدغه مند و ایثارگر است حضور اقشار شاهد و ایثارگر در حوزه است که می تواند این دغدغه رهبر انقلاب را محقق سازد.

در پایان این همایش از 14 نفر از اساتید شاهد وایثارگر برجسته حوزه تجلیل صورت گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز