آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

لزوم ایجاد رشته تخصصی صحیفه در حوزه

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۹۷۴۶
لزوم ایجاد رشته تخصصی صحیفه در حوزه
یکی از مراجع تقلید بر ایجاد رشته تخصصی صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از سخنان و آموزه‌های امام سجاد(ع) به شیوه گسترده‌تری در حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با اعضای ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه این کنگره دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته است، اظهار کرد: موفقیت‌های کنگره نشان از فعالیت شخصیت‌های آگاه و توانمند در بدنه اجرایی کنگره است.

وی تربیت مردم جامعه با استفاده از آموزه‌های صحیفه سجادیه را اقدام شایسته‌ای دانست و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ائمه اطهار(ع) اگر مردم بدانند که کلام عترت چه کاربردهایی دارد به سمت آنها هدایت می‌شوند چراکه خداوند متعال در فطرت انسان نیکی‌ها را قرار داده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آموزه‌های دینی با فطرت انسان رابطه نزدیکی دارد، عنوان کرد: باید آثار دیگر امام سجاد(ع) نیز مورد توجه اقشار مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد چراکه این آثار ذخایر مطلوبی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه روش امام سجاد(ع) برای ترویج آموزه‌های دینی نسبت به دیگر ائمه اطهار(ع) متفاوت بوده است، مطرح کرد: ‌در دوران ایشان بنی امیه در جامعه نفوذ داشت و مردم با چشم دیگری نسبت به فرزندان اهل بیت(ع) نگاه می‌کردند به همین علت ایشان بعد از واقعه کربلا حرکت خود را از مبدا آغاز کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) دارای منابع ویژه و جایگاه‌های والا هستند، تصریح کرد: امام سجاد(ع) آثار شیوا و رسایی را از خود به جای گذاشته‌اند که این آثار می‌تواند در عرصه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: مکتب تعلیم و تعلم از برکت روش ترویج آموزه‌های دینی توسط امام سجاد(ع) گسترش یافت و اکنون این روش در کشورهای مختلف قابل مشاهده است. ایشان بردگان را خریداری و در منزل خود به آنها تدریس می‌کردند به همین علت بر اساس نوشته‌های تاریخی هزاران نفر توسط امام سجاد(ع) تربیت شده که در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند.

این استاد برجسته حوزه بر ایجاد رشته تخصصی صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از سخنان و آموزه‌های امام سجاد(ع) به شیوه گسترده‌تری در حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قشر جوان جامعه باید از کیفیت مفاهیم دینی آگاه شوند، اضافه کرد: امیدواریم این قشر بتواند دستورات امام سجاد(ع) را در جامعه پیاده‌سازی کنند تا در آینده شاهد دستاوردهای گسترده‌تر در راستای ترویج آموزه‌های صحیفه سجادیه باشیم.

 

نظر شما