دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مطرح کرد

برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بدون تکیه بر دولت

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۹۷۵۰
برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بدون تکیه بر دولت
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه این کنگره مورد عنایت ویژه امام سجاد(ع) است، گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بدون تکیه بر دولت برگزار شده است اما مدیران مختلف به صورت داوطلبانه در امور مختلف مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی علامه‌زاده در دیدار اعضای ستاد برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه این کنگره با محوریت استان هرمزگان برگزار می‌شود،‌ اظهار کرد: به مناسبت برگزاری این کنگره هزینه دیه 6 نفر از زندانیان غیر عمد پرداخت شده است و بیش از 100 خانواده نیازمند از نظر معیشتی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت حفظ صحیفه سجادیه در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: این نهضت کار خود را از محروم‌ترین نقاط استان آغاز کرده است و به برکت آن تاکنون برخی نوجوانان صحیفه را حفظ کرده‌اند.

دبیر ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از افتتاح مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم یاد کرد و گفت: این مرکز فعالیت خود را از امشب به صورت رسمی آغاز می‌کند تا بتوانیم در راستای تربیت طلاب توانمند در این حوزه گام‌های مطلوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال همزمان با برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در هرمزگان علاوه بر 10 استان داخل ایران، 12 کشور مختلف نیز در این کنگره حضور داشته‌اند هر چند کشورهای بیشتری متقاضی بوده اند اما مشکلاتی داشته که نمی‌توانستیم میزبان همگان باشیم و امیدواریم در سال‌های آینده از ظرفیت دیگر کشورهایی که متقاضی هستند، استفاده کنیم.

علامه‌زاده به حضور شخصیت‌های برجسته از کشورهای مختلف در ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: امام جمعه مرکز آرژانتین در آمریکایی جنوبی یکی از این شخصیت‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره مورد عنایت ویژه امام سجاد(ع) است، تصریح کرد: در ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) تکیه‌ ای به دولت نداریم اما مدیران مختلف به صورت داوطلبانه در امور مختلف مشارکت داشته‌اند.

علامه‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 100 مقاله به دبیرخانه ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) ارسال شده است، گفت: 12 مقاله برتر انتخاب شده و چهار مقاله مورد تجلیل قرار گرفته است.

دبیر ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یادآور شد: در این کنگره با حضور آیت‌الله سیدان از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای منا تکریم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز