مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

اجرای طرح خادم در قم

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۲۷:۳۳
کد خبر: ۵۱۰۵۳۷
اجرای طرح خادم در قم
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) در استان قم همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر گلفشان امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح به صورت ملی برگزار می شود که برنامه ای برای خانواده های است تا بتوانیم از طریق آن تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده ها داشته باشیم.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح تغییر رفتار خانواده ها در راستای آمادگی برابر حوادث است که با شعار خانواده آماده، جامعه آماده برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1400 تمامی خانواده های استان باید به منظور رساندن شاخص آمادگی خانوار (HCPI) به رقم حداقل 30 درصد برسند.

گلفشان گفت: برنامه ریزی برای مقابله با بلایا، تهیه نقشه خط بلایا، ارزیابی خط سازه ای و غیرسازه ای، تهیه کیف شرایط اضطراری، برنامه ارتباطی خانواده در شرایط اضطراری، برنامه تخلیه منزل در شرایط اضطراری، برنامه کمک به اعضای آسیب پذیر خانواده، تمرین آمادگی در برابر بلایا با اجرای مانور، برنامه مدیری بلایا در سطح منطقه و آشنایی با هشدارهای اولیه، اطفا حریق، کمک های اولیه پزشکی و... از جمله برنامه هایی است که جمعیت هلال احمر طی شش سال برای خانواده ها خواهد داشت.

وی افزود: برنامه خانواده آماده در مخاطرات یک تلاش جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی است، برای اینکه در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می کند، بدنه اصلی برنامه خادم را داوطلبانی تشکیل می دهند که برای سلامت هر چه بیشتر جامعه تلاش می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دراین برنامه داوطلبان پس از آنکه آموزش های لازم را می بینند، برای آموزش دادن به مردم، به درب منازل آنها مراجعه کرده و آنها را نیز آموزش می دهند.

دکتر گلفشان بیان داشت: آموزش ها در مدت 5 دقیقه و در 12 مرحله و هر مرحله در یک ماه انجام می شود یعنی در طول سال 12 مرتبه به درب هر منزلی مراجعه و سالی یک ساعت آموزش داده می شود.

وی گفت: در سال اول که سه ماه پایانی سال است در منطقه پردیسان و شهرک مهدیه این طرح اجرایی شده و با سی دی، بروشور، کتابچه و... آموزش ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز