فرماندار قم:

امکان استفاده از پساب شهری برای توسعه فضای سبز فراهم شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۰:۲۰:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۸۱۷
امکان استفاده از پساب شهری برای توسعه فضای سبز فراهم شود
فرماندار قم گفت: باید پیگیری شود تا با تقویت ساختار، شهرداری هم برای توسعه فضای سبز بتواند از پساب در شهر قم استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رضا سیار در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار کرد: بخش کشاورزی به دلیل شبکه‌های آبیاری که در سال‌های گذشته ایجاد شده در حال استفاده از پساب هستند و باید پیگیری شود تا با تقویت ساختار، شهرداری هم برای توسعه فضای سبز بتواند از این امکان استفاده کند.

فرماندار قم با تاکید بر اینکه اگر شهرداری امکان لازم برای استفاده از پساب را فراهم نکند حق استفاده از پساب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: این حق اگرچه قانونا برای شهرداری است اما به مرور زمان به صورت عرف برای کشاورزان خواهد شد و شهرداری در این زمینه باید پیگیری لازم را داشته باشد.

سیار با اشاره به ظرفیت ویژه محدوده کوه دو برادران برای توسعه فضای سبز و فضاهای تفریحی، خاطرنشان کرد: می‌توان طرح مناسبی برای این محدوده که فضای طبیعی مناسبی هم دارد پیش‌بینی کرد تا بتوان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار این فضا را نیز آباد کرد.

وی توسعه عرصه سبز در این محدوده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از این محدوده به دلیل تخلیه نخاله شرایط نامناسبی پیدا کرده و شهرداری می‌تواند با ساماندهی آن، توسعه برنامه‌های فضای سبز و گردشگری را دنبال کند.

 

نظر شما