استاندار قم:

افتتاح ۳۴ پروژه با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۴:۳۵:۴۷
کد خبر: ۵۱۳۸۷۲
افتتاح ۳۴ پروژه با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در دهه فجر
استاندار قم گفت: در ایام مبارک دهه فجر، ۳۴ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمهدی صادقی، استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ایام مبارک دهه فجر برگزار شد، با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف دراستان قم عنوان کرد: علی رغم این سنت که پروژه‌های مختلف در مناسبت‌های ویژه افتتاح می‌شود، اما تعدادی از پروژه‌های استان قم در طول 10 ماه گذشته افتتاح شد تا زودتر به بهره برداری برسد و مورد استفاده مردم قرار بگیرد،

 

پروژه‌های افتتاح شده در سال جاری

 

استاندار قم، افتتاح پروژه سد کوچری به منظور پشتیبانی از آب شرب قم و شهرهای اطراف را از جمله پروژه‌های افتتاح شده در سال جاری برشمرد و اظهار داشت: بیمارستان 350 تخت خوابی بیمارستان فرقانی از دیگر پروژه‌هایی بود که پس از 17 سال وقفه به بهره برداری رسید.

 

صادقی افزود: مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پردیسان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سال جاری است که به عنوان دومین مجتمع بزرگ فرهنگی در کشور است.

 

وی به انجام عملیات حفاری خط یک مترو در قم اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات به خوبی در حال پیشرفت است و ضلع شرقی و غربی استان را به فاصله 14 و نیم کیلومتر به هم وصل می‌کند.

 

استاندار قم اضافه کرد: خط 2 مترو که در گذشته به دلیل اجرای طرح منوریل از سیستم ترافیک شهری حذف شده بود، احیا شد و کلنگ زنی آن با اختصاص زمینی صورت گرفت که اجرای آن می‌تواند به کاهش بار ترافیک شهری کمک زیادی بکند.

 

34 پروژه با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در دهه فجر در قم افتتاح می‌شود

 

صادقی تصریح کرد: علی رغم مشکلات مالی و اعتباری که وجود دارد، اما اقدامات ارزنده ای در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی استان قم صورت گرفته است و در سال 94 و 95، مبلغی بالغ بر 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری (مدظله) و ریاست جمهوری به قم به پروژه‌های عمرانی استان قم اختصاص یافته است.

 

وی به پروژه‌های افتتاح شده در ایام مبارک دهه فجر اشاره و عنوان کرد: در ایام مبارک دهه فجر، 34  پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 

احیای شرکت فولاد غرب آسیا در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»

 

استاندار قم یادآور شد: امسال در راستای اجرای شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، شناسایی و پایش واحدهای صنعتی غیرفعال در دستور کار قرار گرفته است و تا کنون 190 میلیارد تومان تسهیلات در گردش به واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال پرداخت شد.

 

صادقی اضافه کرد: شرکت فولاد غرب آسیا که با خطر ورشکستگی و بیکاری 650 نفر از کارکنان خود مواجه بود، با پیگیری و همکاری مسئولین استان، فعالیت خود را آغاز کرده است و تولیدات خود را از 2 هزار تن در ماه به 10 هزار تن افزایش داده است که پیش بینی می‌شود به 30 هزار تن در ماه هم برسد.

 

وی با اشاره به این که پس از برجام، فضای مناسب تری در جامعه ایجاد شده است، اظهار داشت: پروژه‌های زیادی تا کنون شناسایی شده است که می‌تواند در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

 

برخی تجمعات و سخنرانی‌ها در قم شبهه انتخاباتی دارد

 

استاندار قم به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های انتخابات در استان قم فراهم شده است و اعضای ستاد انتخابات انتخاب شدند.

 

صادقی تصریح کرد: گرچه محیط استان قم محیط حساسی است و برخی تجمعات و سخنرانی‌ها در قم شبهه انتخاباتی دارد، اما به همه توصیه شده است که اقدامی انجام ندهند که باعث کاهش مشارکت و تضعیف حضور مردم در انتخابات شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد که در 26 اردیبهشت سال 96، با حضور گسترده مردم در انتخابات، افتخار دیگری برای کشور رقم بخورد و عنوان کرد: ما هم اکنون نیازمند همدلی، همزبانی و هماهنگی میان مردم و مسئولین و همچنین ترجیح منافع ملی بر منافع فردی و گروهی هستیم تا در سایه ایجاد وحدت نقش آفرین باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز