مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قرآن در قم برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۴۷۹
آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قرآن در قم برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قرآن 28 بهمن در شهر قم برگزار می‌شود و چهار هزار و 500 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌های این طرح اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از پنج سال پیش طرح تربیت حافظان قرآن را در کشور آغاز کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید داشتند و طرح تربیت حافظان قرآن کریم پاسخی به این خواسته مقام معظم رهبری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه به رهبر معظم انقلاب تعهد دادند که طرح تربیت یک میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور اجرا کنند.

حسینی مقدم با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در استان قم اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای اجرای این طرح سهمیه تربیت 30 هزار حافظ قرآن را طی پنج سال به استان قم داد.

 وی ادامه داد: امسال سهمیه تربیت 6 هزار و 700 حافظ قرآن برای استان قم ابلاغ شد و اداره اوقاف و امور خیریه توانست که 300 کلاس حفظ قرآن را در مساجد و امامزاده‌های استان قم برگزار کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قرآن 28 بهمن در شهر قم برگزار می‌شود و چهار هزار و 500 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

حسینی مقدم با اشاره به آزمون طرح حفظ قرآن در شهر قم اظهار کرد: هزار و 850 نفر در بخش حفظ موضوعی، 22 نفر در بخش حفظ کل، 112 نفر در بخش حفظ 20 جزء، 130 نفر در بخش حفظ 15 جزء، 161 نفر در بخش حفظ 10 جزء، 629 نفر در بخش پنج جزء، 485 نفر در بخش حفظ سه جزء، 612 نفر در بخش حفظ دو جزء و 912 نفر در بخش حفظ یک جزء در آزمون پایانی طرح حفظ قرآن در قم شرکت می کنند.

وی ادامه داد: به کسانی که در آزمون پایانی حفظ قرآن، 70 درصد نمره را کسب کنند، سازمان اوقاف و امور خیریه به آن‌ها گواهینامه رسمی می دهد، این افراد همچنین در قرعه کشی جوایز ویژه هم شرکت داده می شوند و نتایج نهایی در روز 20 اسفند منتشر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: آزمون نهایی طرح تربیت حافظان قرآن فردا ساعت هشت و 30 دقیقه صبح در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود و در این آزمون نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، آیت الله سعیدی، استاندار قم و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و علمای استان حضور دارند.

حسینی مقدم با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: 60 درصد شرکت‌کنندگان در این طرح بانوان بودند و طرح تربیت حافظان قرآن در امامزادگان، مساجد و مدارس استان قم برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زندان قم مرکز فرهنگی قرآنی را راه اندازی کردیم و 600 نفر از زندانیان استان در طرح حفظ قرآن شرکت کردند، یکی از زندانیان قم موفق به حفظ 20 جزء قرآن کریم شده است و او در آزمون پایانی طرح تربیت حافظان شرکت می کند.

نظر شما