شهردار منطقه هفت قم مطرح کرد

آغاز کاشت گل‌ها‌ی فصلی متنوع در قالب طرح استقبال از بهار

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۰:۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۹۰۳
شهردار منطقه هفت قم از کاشت ۸۰ هزار گل فصلی در معابر، میادین و بوستان‌های شهری به منظور زیباسازی و طراوت شهری در قالب طرح استقبال از بهار ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا اقبالیان با بیان این که کاشت گل، درخت و فضای سبز در محیط شهری در سلامت روحی شهروندان تاثیرگذار است، اظهار کرد: در راستای طرح استقبال از بهار ۹۶ کاشت ۸۰ هزار گل فصلی انجام شده است.

شهردار منطقه هفت قم در خصوص نوع گل‌های کاشته شده، تصریح کرد: گل‌های بنفشه، همیشه بهار، مینای چمنی، داوودی، کلم گلی، میخک و پاپیتال از انواع گل و رز هفت رنگ، رز الوان، نسترن سفید، یوکا باغی، دم موشی، ترون، یامپاس کراس و یاس امین دوله از درختچه‌های هستند که در معابر، میادین، و بوستان‌های سطح منطقه کاشته شده‌اند.

اقبالیان کاشت سه هزار درختچه تزئینی در سطح منطقه را از دیگر فعالیت‌های فضای سبز منطقه در طرح استقبال از بهار ۹۶ عنوان کرد و افزود: کاشت این نهال‌ها در بوستان‌های شهری و محله‌ای، بلوارها، میادین، پیاده راه بهار و لچکی‌ها معابر صورت گرفته است.

وی افزود: توت کاکوزا، توت نرک، انواع کاج، زیتون تلخ، سرو نوش، سنجد و زالزالک انواع نهال کاشته شده در سطح منطقه است.

شهردار منطقه هفت قم خاطرنشان کرد: در طرح استقبال از بهار فعالیت‌های متعددی در حوزه فضای سبز مانند رنگ آمیزی آبنماها، محوطه بازی کودکان، وسایل بدنسازی و مبلمان پارکی و مرمت و رفع نقص تاسیسات سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و سیستم‌های روشنایی و آبیاری انجام شده است.

اقبالیان اعلام کرد: شهروندان عزیز برای دریافت نهال می‌توانند در هفته منابع طبیعی در اواسط اسفند ماه به چادرهای که در تمامی مناطق در این خصوص پیش بینی خواهد شد مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز