به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه ملی توانمند سازی روحانیون عضو کمیته دانشگاهی اخلاقی در پژوهش های زیست پزشکی

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۱:۲۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۵۴۴۳
برگزاری کارگاه ملی توانمند سازی روحانیون عضو کمیته دانشگاهی اخلاقی در پژوهش های زیست پزشکی
کارگاه ملی توانمند سازی روحانیون عضو کمیته دانشگاهی اخلاقی در پژوهش های زیست پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ثقفی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در این همایش که با حضور اساتید، طلاب و روحانیون در تالار امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد گفت: این همایش با مشارکت روحانیون عضو کمیته های اخلاق پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، به میزبانی استان قم برگزار شد.

وی عنوان داشت: در همه دانشگاه ها و برخی از دانشکده های علوم پزشکی کشور، کمیته اخلاق به صورت سازمانی فعالیت دارند، که در آن 9 نفر عضو بوده و یکی از آنها روحانیون هستند، حضور روحانیون در آن کمیته های پژوهش به این دلیل است که پژوهش هایی که می خواهد صورت گیرد، در واقع نگاه شرعی را به آن بتوانند القا کرده و مشکلات را به صورت شفاف بیان کند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در آن کمیته اخلاق افراد گسترده ای حضور دارند که یک نفر از آنها روحانیون هستند و از دید خود مسائل را بیان و اشکالات اخلاقی را رفع می کنند.

دکتر ثقفی تصریح کرد: برای آنکه روحانیون بدانند نقش آنها چیست؟ و چه وظایفی بر عهده دارند، دبیرخانه تصمیم گرفته که این روحانیون را جمع آوری کرده و با برگزاری یک هم اندیشی روند را یکسان سازی فعالیت ها و نقش یک روحانی عضو کمیته را تشریح کند.

وی عنوان داشت: این همایش به منظور رفع ابهام ها برگزار شد و همایش ضروری و لازمی بود که در واقع یک هماهنگی ساختاری در کل دانشگاه های سراسر کشور شکل می گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: قرار است در  پایان نشست نیز یک سندی فراهم شده تا اصول کلی را مشخص و در ماه های آینده کار دنبال و در قالب یک آیین نامه عملیاتی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز