مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قم:

مانور کشوری "همیار گردشگر" از ۲۵ اسفندماه در قم اجرایی می‌شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۲:۴۳:۲۲
کد خبر: ۵۲۶۱۷۵
مانور کشوری همیار گردشگر از ۲۵ اسفندماه در قم اجرایی می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: مانور همیار گردشگر مصوبه ‌کمیته خدمات سفر است که از ۲۵ اسفند در سطح شهر قم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات معاون امور زائرین استانداری برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مورد اسکان زائران نوروزی در شهر قم اظهار داشت: مصوبات جلسات برگزارشده بر این شد که برای اسکان زائران در هفته نخست از ظرفیت آموزش‌وپرورش استفاده کنیم و در هفته‌های بعد ظرفیت سنجی شود که آیا از ظرفیت آموزش‌وپرورش استفاده شود یا خیر.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: با توجه به اینکه در اسکان زائران نوروزی از ظرفیت آموزش‌وپرورش در هفته نخست استفاده خواهیم کرد مشکلی از بابت اسکان آن‌ها نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی میراث فرهنگی نوروز گفت: در این زمینه بحث نوروزگاه‌ها مطرح است که دستور اکید رئیس‌جمهور براین است که به مسئله نوروزگاه‌ها توجه جدی شود چراکه نوروز به‌عنوان یک اثر ناملموس جهانی ثبت‌شده است و دستور داده‌شده که مباحث مربوط به نوروز به‌عنوان نوروز گاه در استان‌ها مطرح شود.

رضایی ادامه داد: همچنین مقررشده که چندین مکان ازجمله مجتمع زیتون، مجتمع آب‌وتاب در بلوار غدیر، خانه یزدان پناه و مجتمع‌های دیگر مانند مارال و ستاره به‌منظور معرفی میراث فرهنگی نوروز در سطح شهر قم در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: مانور کشوری همیار گردشگر مصوبه دیگر کمیته خدمات سفر است که از 25 اسفند در سطح شهر قم اجرایی خواهد شد، در این زمینه موظف هستیم همیار گردشگر در سطح استان تشکیل دهیم که با همکاری سایر ادارات و آموزش‌وپرورش انجام شود.

 

نظر شما