در دیدار با جمعی از طلاب مطرح شد

رمز موفقیت طلاب در بیان آیت‌الله مکارم شیرازی

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۱:۲۵:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۶۱۳
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه نیت خالص‌تر موفقیت و پیشرفت بیشتری را برای طلاب به دنبال دارد، گفت: نظم، پشتکار و خلوص نیت سه عامل موفقیت طلاب در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم انجام شد، با تاکید بر اینکه افراد بی‌برنامه و بدون هدف مشکلات بسیاری را برای جوامع بشری به دنبال داشته‌اند، اظهار کرد: بر اساس روایتی از حضرت علی(ع) انسان‌ها سه دسته هستند که علمای ربانی دسته نخست، حرکت کنندگان در این مسیر دسته دوم و افراد بی‌برنامه دسته سوم را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه طلاب مسیر سربازی امام زمان(عج) را دنبال می‌کنند، اضافه کرد: سربازی امام زمان(عج) کم توفیقی نیست به همین علت هر میزانی که شکر این نعمت را به جای آوریم کم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افرادی که توانسته به مرحله تحصیل در حوزه های علمیه برسند باید قدردان خانواده خود باشند چرا که طلبگی به معنای شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) توفیق بزرگی که به برکت خانواده‌های پاک قسمت طلاب شده است و باید خداوند متعال را برای این نعمت شاکر بود.

وی پشتکار را نخستین رمز موفقیت طلاب خواند و تصریح کرد: رعایت نظم در امور مختلف از جمله مطالعه، مناظره، عبادت و دیگر امور می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نیت خالص‌تر موفقیت و پیشرفت بیشتری را برای طلاب به دنبال دارد، اظهار کرد: نظم، پشتکار و خلوص نیت سه عامل موفقیت طلاب در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام جدی داشته باشند، عنوان کرد: این افراد نباید در کمک‌رسانی به دیگران از هیچ اقدامی دریغ کنند؛ پرهیز از دوستان ناباب یکی دیگر از مباحث مهم است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد چرا که این دوستان انسان را از مسیر درست دور می‌کنند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه طلاب باید از مجالس آلوده پرهیز کنند، ادامه داد: غیبت و موسیقی حرام آسیب‌هایی است که در برخی از مجالس قابل مشاهده است.

وی توجه مستمر به بزرگی خداوند متعال را از راهکارهای تعالی طلاب دانست و یادآور شد:‌ یاد خداوند متعال سبب آرامش دل‌هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز