معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم خبر داد

راه‌اندازی شهر زبان در قم

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۴:۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۳۱۳۹۶
راه‌اندازی شهر زبان در قم
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم از راه‌اندازی شهر زبان در آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، زهرا حبیبی امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: در حوزه پژوهش معاونت پژوهشی فعالیت‌های خوبی داشته که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی مرکز ناباروری اشاره کرد که در حوزه ناباروری به همشهریان در سطح استان و فرااستانی و سایر کشورها خدمات ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: معاونت آموزشی فعالیت خود را در راستای ارتقای سطح دانش، مهارت و نگرش متخصصان مجرب شروع کرده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اصول موجود برای فعالیت گفت: بنا بر تربیت نیروی متخصص و متعهد رویکرد به سمت استفاده از تکنولوژی است که در واقع تکنولوژی‌های نوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی سیستماتیک و مستمر از دیگر اصول در دستور کار است که در حوزه آموزش یکی از نیازهای اصلی است.

حبیبی یادآور شد: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم برای نخستین بار برای پوشش دادن به این اصول، سند چشم‌انداز توسعه اخلاق و مأموریت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش را تدوین کرد و سعی دارد از سال 96 تا 1400 این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به اهدف سند چشم‌انداز گفت:‌ حرکت به سمت دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی یا توسعه دوره‌های آموزشی پیگیری می‌شود که نوآوری و ابتکار عمل در تدوین سرفصل‌های جدید اشتغال محور و مهارت‌محور با توجه به نیاز استان صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم یادآور شد:‌ استفاده از تکنولوژی و سیستم‌های آموزشی نوین و تعاملات و توسعه روابط با دانشگاه‌های ملی و فراملی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کوتاه مدت در سطح استان در چهار مرکز آموزشی مشغول فعالیت هستیم گفت: کارگروه‌های فنی مهندسی، فناوری اطلاعات،‌ هنر، علوم پزشکی و زبان‌های خارجی وجود دارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه‌های سطح استان مانند پردیس فارابی، حضرت معصومه، علوم پزشکی و قم ارائه خدمات می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد آموزشی با اکثر ارگان‌های دولتی و خصوصی منعقد شده و خدمات آموزشی در سطوح عمومی و تخصصی با توجه به نیازسنجی اولیه، خدمات آموزشی تخصصی مطابق با مأموریت هر ارگان و سازمان و افزایش سطح علمی کارکنان ارگان پیگیری می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به برنامه‌های سال 96 گفت: توسعه فضای آموزشی یکی از امور است که جزو اصول و اهداف در برنامه ششم توسعه است.

وی از راه‌اندازی شهر زبان در آینده خبر داد و افزود: بر اساس سیاست‌گذاری جهاد دانشگاهی مبنی بر اینکه بحث بومی‌سازی منابع آموزشی به ویژه حوزه زبان‌های خارجی صورت گیرد تصمیم گرفته شد دوره آموزشی زبان‌های خارجی از حالت تئوری محض خارج شود و پروژه تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهر زبان با هدف ایجاد فضای ملموس برای فراگیران با حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی صورت می‌گیرد که تا پایان سال 96 یا سال 97 به پایان می‌رسد.

وی عنوان کرد: پروژه شهر زبان یکی از مواردی است که چند سال در دستور کار قرار گرفته است. امیدواریم با راه‌اندازی این پروژه فراگیران در سطوح مختلف بتوانند از این فضای آموزشی استفاده کنند حضور اساتید مجرب برای این امر پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز