مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم خبر داد

فاز دوم پروژه آیت‌الله بروجردی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۰:۳۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۵۵۰
فاز دوم پروژه آیت‌الله بروجردی به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی و ساختمانی شهرداری قم از بهره‌برداری از پروژه آیت‌الله بروجردی حدفاصل میدان نماز تا شهرک قدس در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به روند سریع احداث پروژه آیت‌الله بروجردی، اظهار کرد: این پروژه حدفاصل خیابان انسجام تا پردیسان واقع شده که ۹.۵ کیلومتر طول دارد کارفرما شهرداری قم و پیمانکار پروژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است کلنگ‌زنی این پروژه در دی ماه ۹۳ صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این پروژه از خیابان انسجام تا میدان نماز(تقاطع بلوار کریمی) در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و بخش بعدی آن حدفاصل میدان نماز تا شهرک قدس به طول دو کیلومتر و ۴۰۰ متر هفته جاری بهره‌برداری می‌شود.

حلوائی زاده با بیان اینکه برای کل عملیات عمرانی این پروژه هزینه ای بالغ بر ۷۱.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۷۰ درصد است در طول این پروژه شهرداری منطقه چهار بخشی از مسیر را که در محدوده شهری واقع شده بود نسبت به تملک و آزادسازی آن اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله شاخصه‌های این پروژه اجرای روسازی بتنی(RCCP) است با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مسیر در خارج از محدوده طرح تفصیلی است، مدیریت شهری بر این مبنا تصمیم گرفت برای افزایش دوام و عمر مفید روسازی و با توجه به اجرا نکردن تأسیسات زیربنایی به صورت RCCP اجرا کند.

وی اجرای پروژه با عرض مقطع ۷۰ متر را از دیگر شاخصه‌های این پروژه ذکر کرد و افزود: بخش میانی مسیر خطوط رفت و برگشت BRT پیش‌بینی شده و طرفین آن با چهار خط عبوری به صورت سواره رو احداث شده است.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: در حاشیه این پروژه مسیر فضای سبز و دوچرخه و پیاده‌رو پیش‌بینی شده که با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز برای مدیریت شهری با هماهنگی استان به عرض تقریبی حدود ۱۵۰ متر از هر طرف در حاشیه بزرگراه به صورت کاشت فضای سبز در حال اجرا است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این پروژه بخشی از رینگ ترافیکی جایگزین مسیر بلوار غدیر برای تسهیل عبور و مرور شهروندان از پردیسان، شهرک قدس و شهرک مهدیه صورت گیرد و به صورت نسبی کاهش بار ترافیکی عبوری را در میدان ارتش داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز