آیت الله فاضل لنکرانی:

از مساجد برای استحکام رابطه مردم با اسلام و انقلاب استفاده کنیم

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۲:۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۳۴۸۲۷
از مساجد برای استحکام رابطه مردم با اسلام و انقلاب استفاده کنیم
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: پیوند مردم با دین بسیار محکم است و ما باید هرچه بیشتر و بهتر از مساجد برای تقویت و استحکام رابطه مردم با اسلام و انقلاب بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم افزود: مساجد در اسلام دارای جایگاه بسیار باعظمتی است و کارکردهای فراوانی در عرصه ها و سطوح مختلف دارد که باید از همه این کارکردها به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توجه و دغدغه نسبت به اقامه آموزه های دینی در جامعه از مهمترین مفاهیم اقامه نماز در حکومت اسلامی است، اظهار داشت: روحانیت وظیفه دارد به کسانی که واجبات را بجا نیاورده و یا گناهان علنی همچون بدحجابی انجام می دهند، تذکر داده و آنها را ارشاد و هدایت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأمین امنیت در جامعه را یکی از مهمترین واجبات و ضرورت ها در دین مبین اسلام دانست و گفت: همانگونه که تأمین امنیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برعهده حکومت است، برقراری امنیت دینی در جامعه نیز از وظایف حکومت اسلامی است، البته ضوابط و اصولی دارد که باید به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات و روحانیان در رفتار و گفتار الگوی مردم بوده و باید نسبت به رعایت تمامی آموزه های دینی و اخلاقی اهتمام ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: برای آنکه رابطه میان مردم و اسلام و انقلاب مستحکمتر شود، باید به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تمسک بجوییم.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با بیان اینکه امامت و ولایت طریق رسیدن به توحید و مایه نجات بشریت است، دین اسلام را جامع همه ادیان گذشته عنوان کرد و گفت: ائمه جماعات باید در هر وعده نماز از انوار الهی اهل بیت(ع) سخن بگویند و این مهم برای خودشان و مردم برکات و آثار ارزشمند بسیاری به همراه خواهد داشت.

گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم با حضور دادستان قم و جمعی از مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات این منطقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز