آیت الله علوی گرگانی:

شورای نگهبان با قدرت وظیفه قانونی خود را در بررسی صلاحیت ها انجام دهد

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۲:۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۸۳۲
شورای نگهبان با قدرت وظیفه قانونی خود را در بررسی صلاحیت ها انجام دهد
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: شورای نگهبان نقش مهمی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دارد و باید بر اساس قانون و با قدرت به این وظیفه مهم عمل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم با تجلیل از اقدام های شورای نگهبان، اعضای این شورا را افرادی مومن، مجتهد و خدمت گزار توصیف کرد و افزود: تکلیف و مسئولیت متصدیان انتخابات برای تعیین و تایید صلاحیت نامزدها بسیار سنگین است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اگر کسی بدون داشتن صلاحیت از مجرای شورای نگهبان عبور کند و صاحب منصب شود، نهادی که باید پاسخگوی انتخاب این فرد باشد شورای نگهبان است و نه مردم؛ و این مسئولیت شورای نگهبان را بسیار سنگین می کند.

وی با بیان این که باید قرآن به عنوان منبع و ماخذ همه فعالیت ها در جامعه اسلامی باشد گفت: متصدیان برگزاری امور انتخابات در هر انتخاباتی باید خدا را همواره ناظر و آگاه بر کارهای خود دانسته و برای عمل به فرمان خدا وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: اگر معتقد باشیم که خدا آگاه به همه امور است، باید مراقب بود که مبادا در این راه در امانت خیانت شود.

رئیس ستاد انتخابات قم نیز در این دیدار، استان قم را شاخص ترین استان کشور در انتخابات گذشته عنوان کرد و گفت: با تمهیدهای اندیشیده شده امیدواریم انتخاباتی بهتر از انتخابات سال 94 در قم برگزار کنیم.

احد جمالی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال 96 افزود: رای مردم سرمایه بزرگ اجتماعی حاکمیت و مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب آبرو و عزت نظام در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: اساس و اصل در انتخابات 96 اخلاق مداری و قانون مداری است و برگزار کنندگان انتخابات این 2 اصل را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اشراف بر مسائل انتخاباتی استان افزود: مبنای دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان اجرای قانون است و بر مبنای قانون با بداخلاقی های انتخاباتی برخورد می شود.

وی تاکید کرد: آرای مردم حق الناس است و به عنوان امین مردم خود را موظف به امانت داری در رای مردم می دانیم.

جمالی با اشاره به قانون، نظارت بر انتخابات شورا را به عهده مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را وظیفه شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: انتخابات شورای شهر و روستا، انتخاباتی سیاسی نیست بلکه انتخاباتی عمرانی و اجتماعی است و باید کسانی نامزد عضویت در شورا باشند که با مشکلات اجتماعی و عمرانی شهر و روستا آشنایی کامل داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز