افزایش تعاملات حوزه علمیه و شهرداری قم

۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۲:۵۹:۳۷
کد خبر: ۵۳۴۸۶۹
افزایش تعاملات حوزه علمیه و شهرداری قم
شهردار قم با اشاره به افزایش تعاملات حوزه علمیه و شهرداری گفت: در ماه‌های اخیر با حمایت آیت‌الله اعرافی تعامل ویژه‌ای بین حوزه‌های علمیه و شهرداری ایجاد شده و این همکاری در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سقائیان‌نژاد در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر قم و آخرین جلسه سال ۹۵ ، با اشاره به توافق شهرداری با حوزه علمیه برای تغییر کاربری زمینی برای احداث مجتمع اداری و فرهنگی حوزه اظهار کرد: اعضای شورا چند واقعیت را باید مد نظر داشته باشند؛ داستان این زمین به هر صورت که بوده به کمیسیون ماده پنج رفته و این کمیسیون تغییر کاربری داده و تصویب شده است.

    وی با تاکید بر اینکه با مصوبه کمیسیون ماده پنج امروز دیگر این زمین کاربری فضای سبز نیست خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی مطرح شد که خیابانی ۲۰ متری یا ۱۲ متری در این محدوده است که مجدداً این پروژه اصلاح شد و تمام مباحث قانونی در این پروژه در حال حاضر مد نظر قرار گرفته است.

    شهردار قم با تاکید بر اینکه بالغ بر ۵ میلیارد تومان بابت عوارض قبل از اجرای پروژه از حوزه دریافت شده است تصریح کرد: در بحث بدهی‌ها با وجود اشکالی که مراجع داشتند حوزه با مشارکت آیت الله اعرافی امضای تاییدیه را گرفتند تا مشکل شهرداری حل شود و تعامل خوبی در این زمینه داشتند.

    وی با تاکید بر اینکه با حضور آیت‌الله اعرافی در حوزه علمیه قم نخستین بار است که مذاکرات در خصوص شهرک مهدیه راه افتاده خاطرنشان کرد: از نظر قانونی سهم شهرداری در این توافق‌نامه کمتر از ۴۴ درصد است و اگر مخالفت کنیم مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

    سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه توافق‌نامه شهرداری و حوزه در راستای تعامل با حوزه و حمایت از همکاری‌های قانونی طرفین است بیان کرد: ما باید به دنبال تقویت ارتباطات با حوزه باشیم و همکاری در مساله شهرک مهدیه را در نظر داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال بدهی‌های حوزه به شهرداری یک مرتبه تسویه شد و این بخاطر همکاری حوزه‌های علمیه بوده است؛ از طرف دیگر نیز هرکاری در این پروژه انجام شده قانونی بوده و شهرداری موارد قانونی را به طور کامل مد نظر داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز