معاون خدمات شهری شهرداری قم:

بودجه فضای سبز قم در سال آینده ۱۳۰ میلیارد تومان است

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۹:۳۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۵۷۱۳
بودجه فضای سبز قم در سال آینده ۱۳۰ میلیارد تومان است
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال آینده بودجه فضای سبز شهرداری به 130 میلیارد تومان می‌رسد و افزایش بیش از 80 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع امروز در مراسم جشن درختکاری و آئین بهره برداری از پروژه‌های توسعه فضای سبز شهر قم با اشاره به نهضت درختکاری اظهار کرد: شهردار قم در ابتدای امسال این نهضت را برای توسعه فضای سبز مطرح کرد.

وی ادامه داد: ایجاد کمربند سبز و فضای سبز جنگلی در شهر قم در اولویت قرار گرفته و در شهرداری هم به بحث درختکاری توجه شده و در برنامه راهبردی شهر قم هم توسعه فضای سبز شهری و حفظ باغات مورد توجه است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: تفاهم نامه ای را با دستگاه‌های استان برای زیرساخت‌های لازم برای تامین آب فضای سبز شهر قم امضا کردیم. اقداماتی نیز برای استفاده از پساب تصفیه شده در فضای سبز انجام دادیم، همچنین امکانات لازم برای حضور خانواده‌ها در بوستان‌ها از جمله روشنایی و مبلمان شهری فراهم شده است.

سامع با اشاره به بودجه فضای سبز شهر قم اظهار کرد: در سال 95، 72 میلیارد تومان برای این بخش در مناطق مختلف شهر در نظرگرفته شده بود ولی در سال آینده بودجه فضای سبز شهرداری قم به 130 میلیارد تومان می‌رسد، یعنی افزایش بیش از 80 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امسال 31 پروژه فضای سبز در شهرداری مرکز داشتیم که حدود 26 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص داده شده و این عدد در سال آینده به 72 میلیارد تومان می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: 156 پروژه منطقه ای در بخش فضای سبز در مناطق شهرداری قم اجرا شده که 45 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد و این اعتبار در سال آینده به 90 میلیارد تومان می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زحمت زیاد بخش فضای سبز بر گردن کارگران است و امیدواریم که در سال آینده با برنامه ریزی مناسب بتوانیم وظایف خودمان را در بخش فضای سبز انجام دهیم.

 

نظر شما