شهردار قم:

سرانه فضای سبز قم ۳ متر افزایش پیدا کرد

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۰۹:۳۸:۳۷
کد خبر: ۵۳۵۷۱۸
سرانه فضای سبز قم ۳ متر افزایش پیدا کرد
شهردار قم گفت: برنامه ما این است که هر سال سه متر سرانه فضای سبز در شهر قم افزایش پیدا کند که این مهم سال گذشته و امسال اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم جشن درختکاری و آئین بهره برداری از پروژه‌های توسعه فضای سبز شهر قم با اشاره به ضرورت عبرت گیری از بحران‌ها اظهار کرد: دخالت‌های انسان در طبیعت موجب ایجاد مشکلات زیادی شده است و باید از بحران‌های پیش آمده در طبیعت به علت دخالت انسانی عبرت بگیریم.

شهردار قم ادامه داد: امام خمینی(ره) در قرن 20 انقلابی را بر مبنای دین بنا کردند و نشان دادند که دین از سیاست جدا نیست، در آن دوره دوباره توجه غرب به بخش محیط زیست جلب و جلسات زیادی برای این مساله در کشورهای مختلف برگزار شد.

سقائیان نژاد با اشاره به بالابودن سرانه مصرف انرژی در ایران اظهار کرد: کشورمان پنج برابر کشورهای دیگر مصرف انرژی دارد، مصرف آب در ایران بالا است و باید همه دست به دست هم بدهیم و برای حفظ محیط زیست کشورمان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید به فرزندان مان یاد بدهیم که از محیط زیست حفاظت کنند، بحث ایجاد بیابان‌ها به دلیل استفاده زیاد از منابع آبی و زمین‌ها است. ما نسبت به وضعیت استان قم نگران هستیم، تالاب‌های این استان در حال خشک شدن هستند و این تالاب‌ها در صورت عدم توجه به منابع تولید ریزگرد تبدیل می‌شوند و بادها در استان قم به سمتی هستند که می‌توانند ریزگردها را به سمت شهر قم بیاورند.

شهردار قم افزود: کاشت درخت، ایجاد فضای سبز و محیط مطلوب و استفاده مناسب از آب چاره کار است، در این خصوص نیاز به کار فرهنگی داریم، روحانیون باید بحث حفظ محیط زیست را در دستور کار خودشان قرار بدهند.

سقائیان نژاد با اشاره به سرانه فضای سبز شهر قم اظهار کرد: برنامه ما این است که هر سال سه متر سرانه فضای سبز در شهر قم افزایش پیدا کند که این مهم سال گذشته و امسال اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: باید برای حفظ بوستان‌های شهری تلاش کنیم، روزی باغات سراسر شهر قم را فراگرفته بود، اما متاسفانه اکنون شاهد از بین رفتن این باغ‌ها هستیم. سال آینده بیش از 170 میلیارد تومان را برای بحث‌های زیست محیطی در شهر قم اختصاص دادیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: 60 هزار اصله درخت بین مردم توزیع کردیم و امیدواریم که مردم در بحث توسعه فضای سبز به ما کمک کنند.

سقائیان نژاد با اشاره به ضرورت افزایش فضای سبز در شهر قم اظهار کرد: باید روند افزایش فضای سبز در این شهر ادامه پیدا کند تا به سرانه مطلوب فضای سبز در شهر قم برسیم و باید جلوی خشک شدن درخت‌ها را در شهر بگیریم چرا که از بین رفتن باغ‌های شهر قم یک خطر است.

وی ادامه داد: رقم خوبی برای بخش فضای سبز در بودجه سال آینده شهرداری قم پیش بینی شده است و باید از این اعتبارات به خوبی استفاده شود، از مردم درخواست می‌کنیم که به شهرداری قم کمک کنند تا یک شهر آباد، خرم و مطلوب داشته باشیم.

شهردار قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز برای مساله بیابان‌های استان قم تدبیر نکنیم، فردا برای این کار دیر است، تالاب‌های اطراف شهر قم یکی پس از دیگری در حال خشک شدن است و باید برای این مساله فکری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز