ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی در قم آغاز شد

۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۱۰:۰۸:۰۸
کد خبر: ۵۳۶۶۶۳
ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی در قم آغاز شد
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم هم زمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد و تا ششم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری و بخشداری های قم از ساعت 8 صبح شروع شده است و تا پایان وقت اداری ساعت 14:30 ادامه دارد.

داوطلبانی که می خواهند برای عضویت در شورای اسلامی شهر قم و شهرهای تابعه استان قم؛ کهک، دستجرد، قنوات، سلفچگان و جعفریه نامزد شوند، باید به فرمانداری قم واقع در خیابان شهید لواسانی مراجعه کنند و داوطلبانی که می خواهند برای شوراهای اسلامی روستا ثبت نام کنند، باید به بخشداری منطقه خود مراجعه نمایند.

29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور هم زمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان قم دارای یک شهرستان قم و 5 بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.

* شرایط ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

پیش از این فرمانداری قم با صدور اطلاعیه ای، زمان و شرایط ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم را اعلام کرده بود.

در این اطلاعیه، زمان ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به مدت 7 روز از 30 اسفند ماه 95 تا 6 فروردین 96 اعلام شده و آمده است: واجدان شرایط قانونی می توانند همه روزه در وقت اداری با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه عکسدار، 4 قطعه عکس سه در چهار، 2 نسخه تصویر کلیه صفحه های شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرکی مبنی بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفا برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات می باشند، به فرمانداری شهرستان قم مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، هیچ یک از داوطلبان عضویت در شوراها نمی توانند هم زمان در بیش از یک حوزه انتخایه به عنوان داوطلب عضویت در شورا ثبت نام نمایند و در غیر این صورت نام آنها از فهرست داوطلبان حذف می شود و تا پایان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محروم می شوند.

در این اطلاعیه، حداقل سن داوطلبان 25 سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران و حداقل مدرک مورد نیاز نامزدها برای شهرهای تا 20 هزار تَن جمعیت، کاردانی یا مدرک معادل و حداقل مدرک برای نامزدی انتخابات شوراهای شهر بالای 20 هزار تن جمعیت، کارشناسی؛ از شرایط نامزدهای انتخابات اعلام شده است. (برابر قانون؛ اشخاص جانباز، آزاده یا فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می باشند.)

 

نظر شما