اسکان بیش از ۴۰۴ هزار مسافر نوروزی در قم/۳۹۷ مورد نظارت از تاسیسات گردشگری

۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۰:۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۹۶۳۷
اسکان بیش از ۴۰۴ هزار مسافر نوروزی در قم/۳۹۷ مورد نظارت از تاسیسات گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 404هزار و 505 مسافر نوروزی از 25 اسفندماه 95 تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری در قم اسکان یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی در این خصوص گفت: از این تعداد 100 هزار و 821 تن در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند.

وی با اشاره به خدمات رسانی واحدهای اقامتی قم به مسافران نوروزی گفت: همچنین 16 هزار و 859تن در هتل، 16 هزار و 344 تن در هتل آپارتمان، 29هزار و 345 تن در مهمانپذیرها و 38 هزار و 273 تن در خانه های مسافر قم اسکان یافتند.

به گفته وی، تعداد 35 واحدهتل، 27 واحدهتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با اشاره به اسکان در سایر اماکن اقامتی گفت: 171 هزار و 923 تن در مدارس قم و 66هزار و 269 تن در سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای اداره ها، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و اقامت گاه های موقت و 64 هزار و 492 تن در چادرها اسکان پیدا کردند.

رضایی از 397 مورد نظارت در طرح نوروزی امسال از اماکن اقامتی قم خبر داد و گفت: این نظارت ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات و اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری انجام شد.

وی بیان داشت: همچنین بازدیدها از سرویس های بهداشتی و نمازخانه های سطح شهر نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازدید گردشگران از اماکن تاریخی قم در ایام نوروز امسال گفت: 93 هزار و 536گردشگر از 10 مکان تاریخی باغ گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، مسجد جامع، خانه امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیر گچین، محوطه تاریخی قلی درویش و 2 موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع دیدن کردند.

وی بیان داشت: همچنین طرح نوروزگاه ها در پنج مکان تاریخی و گردشگری قم از جمله کاروانسرای دیرگچین، مجتمع زیتون، دهکده صبا، خانه تاریخی زند و ملاصدرا در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ کهن نوروز، احیای فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی و ارتقای سطح آگاهی مردم اجرا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز