مدیرکل راه آهن قم:

بیش از ۱۰۴ هزار مسافر در طرح نوروزی امسال با قطار جابجا شدند

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۴۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۰۲۷۸
بیش از ۱۰۴ هزار مسافر در طرح نوروزی امسال با قطار جابجا شدند
مدیرکل راه آهن قم گفت: در طرح نوروزی امسال که از 25 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال اجرا شد، 104 هزار و 248 مسافر از طریق راه آهن قم به سایر نقاط کشور جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن اعتماد با اشاره به خدمات راه آهن در قم گفت: این تعداد مسافر نسبت به سال گذشته که 92 هزار و 634 مسافر بوده است، 12.5 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: روزانه 47 رام قطار از محورهای مربوط به راه آهن قم عبور می کرد و در مجموع 986 رام قطار در نوروز امسال در این محورها تردد کرده است.

وی با بیان این که روزانه پنج رام قطار از مبداء قم به مقصد مشهد و تهران حرکت می کرد، اضافه کرد: برای قطارهای تهران و مشهد 87 هزار و 568 صندلی در نظر گرفته شده بود که این قطارها در طرح نوروزی با ضریب اشغال 74.1 درصد، 64 هزار و 900 مسافر را جابجا کرد.

اعتماد ادامه داد: روزانه 42 رام قطار نیز با حرکت از تهران و عبور از قم، به مقصد جنوب و جنوب شرق کشور مسافران را به شهرهایی از جمله بندرعباس، کاشان، اصفهان، شیراز، کرمان، زاهدان، اراک، خرمشهر، اهواز و اندیمشک منتقل می کرد.

وی همچنین بیان کرد: تعداد کل مسافرانی که با قطار از محورهای اداره کل راه آهن قم به مقصد شهرهای مختلف عبور کرده اند، 329 هزار تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطارهای عبور از محورهای اداره کل راه آهن قم، 21.9 درصد از کل قطارهای طرح نوروزی کشور را شامل می شود.

مدیرکل راه آهن قم گفت: در نوروز امسال تاخیر حرکت قطارهای قم به تهران، صفر و میانگین تاخیر حرکت قطارهای قم به مشهد نیز 2.8 ثانیه بوده است.

وی افزود: همچنین میانگین تاخیر رسیدن قطارهای قم به مشهد 19.4 دقیقه بوده است که این عدد در سال گذشته 33.06 ثانیه بود.

به گفته وی، در نوروز امسال 84 تن از ماموران ارشد اداره کل راه آهن قم در 2 شیفت کاری مشغول خدمت رسانی به زائران بوده اند و کارکرد این ماموران یک هزار و هشت نفر ساعت بوده است.

اعتماد همچنین خاطرنشان کرد: در نوروز امسال 642 هزار تن بار توسط 428 رام قطار باری این استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز