شهردار قم:

جنبه توریستی منوریل تقویت می‌شود/کاهش هزینه‌ها با حرکت برنامه‌محور شهرداری

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۹:۴۶:۵۹
کد خبر: ۵۴۲۴۷۶
جنبه توریستی منوریل تقویت می‌شود/کاهش هزینه‌ها با حرکت برنامه‌محور شهرداری
شهردار قم با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل شهری گفت: به دنبال این هستیم که جنبه توریستی منوریل را تقویت کرده و آن را تا میدان مطهری تکمیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله حائری شیرازی، با اشاره به بدهی هزار و 600 میلیارد تومانی شهرداری قم اظهار کرد: این بدهی موجب شده بود که به راحتی نتوانیم برای حرکت برای رشد و توسعه قم فکر کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات با بانک‌های طلبکار شهرداری برای تهاتر بدهی‌ها تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مجلس و علما و مراجع تقلید توانستیم قریب به 900 میلیارد تومان از این بدهی‌ را تهاتر کنیم.

شهردار قم بدهی دولت به شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود تمام مشکلاتی که دولت در حوزه مالی دارد، با حمایت نمایندگان مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسوولان استان توانستیم تخصیص این بدهی را بگیریم که این خود حرکت بسیار بزرگی برای رفع مشکلات شهرداری بود.

وی با اشاره به تقویت تشکیلات شهرداری قم گفت: برنامه و خط‌کش راه نداشتیم و در سال 95 قم 1400 با کمک حوزه و دانشگاه تدوین شد و بر طبق این برنامه بودجه سال 96 نیز تدوین و به شورا ارائه شد.

سقائیان‌نژاد گفت: برنامه‌محور شدن شهرداری جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها را می‌گیرد و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد که این کمک به رشد و پیشرفت قم‌ می‌کند.

وی با اشاره به بودجه 2 هزار و 200 میلیاردی شهرداری در سال 96 گفت: این بودجه 64 درصد افزایش نسبت به سال 95 به صورت واقع‌بینانه تدوین شده که 500 میلیون یورو فاینانس روسیه و چین برای مترو نیز به آن اضافه خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به اولویت‌های شهرداری در سال 95 گفت: راس تمام این اولویت‌ها اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده بود و توانستیم در این زمینه تا حدود زیادی موفق باشیم.

وی با بیان اینکه در سال 95 حدود 330 هکتار به فضای سبز شهر اضافه شد بیان کرد: سال گذشته بیش از 450 هزار اصله درخت مثمر و غیر مثمر کاشته شد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به پروژه‌های حمل و نقل شهری گفت: به دنبال این هستیم که جنبه توریستی منوریل را تقویت کرده و آن را تا میدان مطهری تکمیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز