به مناسبت ۲۱ فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام

بنیاد مسکن، یاور محرومان

۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۰۴۲
بنیاد مسکن، یاور محرومان
همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل استان قم طی یادداشتی به تشریح اهمیت این روز پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در این یادداشت آمده است:

21 فروردین سالروز افتتاح حساب شماره 100 در بانک ملی ایران به فرمان حضرت امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1358 است. حضرت امام (ره) در همان سال‌های ابتدای انقلاب با درایت و دوراندیشی خود، مسأله مسکن را به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی کشور دارای اهمیت زیاد عنوان کردند و با بسیج دولت و ملت در قالب افتتاح حسابی به شماره 100 در بانک ملی ایران، خواستار کمک دولت و ملت برای رفع مشکل مسکن محرومان شدند.  در بخشی از فرمان تاریخی امام خمینی (ره) آمده است: اینجانب حسابی به شماره یکصد (100) در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت میکنم که برای کمک به خانه سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند.  حضرت امام شعارهایی که در دوران مبارزات مطرح کرده بود در دوران پس از پیروزی انقلاب به آن عمل کرد و تاسیس بنیاد مسکن و ایجاد حساب 100 امام و کمیته امداد ،تحقق عینی یکی از شعارهای انقلاب اسلامی در جهت زدودن اثار محرومیت از جامعه ی ایران است. شعار رفع محرومیت از کشور با ایجاد این نهادهای انقلابی چهره واقعی به خود گرفت و تحولات عظیمی در طبقات اجتماعی جامعه ایران را موجب شد. امروز بعد از گذشت 38 سال این نهال نوپا، تبدیل به درخت تنومندی شده که با بهره گیری از نیروهای فنی و کارآزموده و با داشتن یک روحیه جهادی و تفکر ولایی، در عرصه عمرانی و آبادانی ایران اسلامی مثمر ثمر است. به نظر من رمز موفقیت بنیاد مسکن در عمل به اساس و اصل فرمان حضرت امام (ره) است و در همین راستا در حد توان و به صورت جدی در راستای حل مشکلات مسکن محرومان تلاش کرده اند. با توجه به صدور فرمان امام (ره) در اوایل انقلاب نسبت به تأسیس این بنیاد انقلابی، اهمیت و جایگاه بنیاد مسکن بیش از آن است که تصور می‌کنیم و همین موضوع وظیفه ما را در جهت خدمت به مردم سنگین‌تر کرده است. بر همین اساس اولویت کاری بنیاد مسکن، خدمت به محرومان و ساخت و ساز مسکن محرومان است، چرا که اصل و اساس تأسیس بنیاد مبتنی بر خدمت به محرومان بوده است. معتقدم ترکیب نهادی بنیاد مسکن ظرفیت بزرگی است که توانسته با انعطاف‌پذیری کامل و جدا از سیستم اداری کارهای بزرگی را به نتیجه رسانده و محل اعتماد مردم و خیران مسکن‌ساز برای محرومان قرار گیرد. 

در استان قم نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان تاسیس تا کنون منشاء خدمات بسیار زیادی بوده است که امروز به عینه در روستاها و شهر قم شاهد آن هستیم. ساخت مسکن برای روستائیان و اقشار محروم، تامین زمین مورد نیاز روستائیان، صدور سند مالکیت برای املاک روستائیان، تهیه طرح های برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض برای نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و ... تنها بخشی از خدمات پ 

آنچه مسلم است اینکه در طول 38 سال گذشته عملکرد بنیاد مسکن در روستاها مثبت بوده و نقش این نهاد انقلابی در ارائه خدمات مناسب تر به هموطنان روستایی، تعیین کننده و تاثیرگذار است. 

غلامرضا صالحی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز