معاون خدمات شهری شهردار قم:

دفن پسماند تهدیدی برای شهر قم است/آمادگی شهرداری برای تکمیل کمربند سبز قم

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۴:۰۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۶۴۶
دفن پسماند تهدیدی برای شهر قم است/آمادگی شهرداری برای تکمیل کمربند سبز قم
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: اگر 3 هزار هکتار فضا در اختیار ما قرار گیرد کمربند سبز شهر قم را تکمیل خواهیم کرد و بخش عمده مشکلات شهر در حوزه ریزگردها رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدامیر سامع در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با بیان اینکه مجموعه خدمات شهری در قالب هفت سازمان و سه مدیریت فعالیت‌ می‌کند اظهار کرد: بحث‌های محیط زیست، ایمنی و نظم و انضباط شهری در حوزه فعالیت ما است.

وی با تاکید بر وجود فضای سبز در شهر قم خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه شهر قم سعی داریم احیا و حفظ باغ‌ها را در دستور کار داشته باشیم و امروز از نظر سرانه‌ها عقب هستیم و به ازای هر شهروند سه مترمربع پارک شهری وجود دارد که باید 9 مترمربع باشد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه به ازای هر نفر باید 30 متر فضای سبز جنگلی داشته باشیم گفت: سال گذشته 330 هکتار توسعه فضای سبز داشتیم که 30 هکتار آن شهری بود.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که سالی سه مترمربع افزایش سرانه داشته باشیم خاطرنشان کرد: برای تامین منابع آب نیازمند همکاری دستگاه‌های استانی هستیم که بخشی از مشکلات رفع شده و همچنان به دنبال تامین منابع پایدار هستیم.

سامع با تاکید بر اینکه باید به دنبال حق‌آبه رودخانه قمرود برای استان باشیم گفت: یکی از نقاط مهم در شکل گیری ریزگردها به نبود آب برای تقویت رینگ سبز شهر قم برمی‌گردد.

وی گفت: اگر 3 هزار هکتار فضا در اختیار ما قرار گیرد کمربند سبز شهر قم را تکمیل خواهیم کرد و بخش عمده مشکلات شهر در حوزه ریزگردها رفع خواهد شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم اقدامات شهرداری در حوزه پسماند را یادآور شد و افزود: متاسفانه تمام پسماند شهر دفن می‌شده و در حال حاضر یک کارخانه کار تفکیک پسماند را انجام می‌دهد و به دنبال این هستیم که کارخانه زباله‌سوز را احداث کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پسماندها و دفن آنها تهدیدی برای شهر است خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی نیز در حوزه آموزش شهروندی و توسعه تجهیزات اقدامات زیادی صورت گرفته است.

سامع با اشاره به بهره گیری از منابع و اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای تقویت زیرساخت‌های شهر قم در بخش‌های مختلف ایمنی، فضای سبز و... تصریح کرد: از محل منابع سفر رهبری بودجه‌ای برای ساخت 10 ایستگاه اختصاص یافته بود که آنها سال گذشته بهره‌برداری شده و در حال خرید 30 میلیارد تومان تجهیزات هستیم.

وی مشکل نظم و انضباط شهری در قم را یادآور شد و افزود: شهر قم تبدیل به نقطه‌ای جاذب برای سد معبر و تخلفات شهری تبدیل شده بود و از حیث دست‌فروشان وضعیت نامناسبی داشتیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به ایجاد چند نقطه برای عرضه محصولات و فعالیت دست‌فروشان تصریح کرد: در حال حاضر اجازه سد معبر در نقاط دیگر را نمی‌دهیم و اطراف حرم امروز شرایط خوبی پیدا کرده است.

وی گفت: به دنبال رسیدن به شاخص‌های مطلوب شهری در قم هستیم تا بتوانیم بخش عمده مشکلات گذشته شهر قم را برطرف کنیم.

 

نظر شما