رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خبر داد

ایجاد ۹۷۲ فرصت شغلی در حاشیه روستاهای استان قم

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۹:۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۵۶۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان اینکه ۹۰ درصد برنامه‌های حوزه کشاورزی استان در اقتصاد مقاومتی انجام‌شده است گفت: در این راستا ۹۷۲ شغل در دو محور صنایع تبدیلی تکمیلی در حاشیه روستاها و آب‌وخاک ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا طلایی، با بیان اینکه 90 درصد برنامه‌های حوزه کشاورزی استان در اقتصاد مقاومتی انجام‌شده است اظهار داشت: در این راستا 972 شغل در دو محور صنایع تبدیلی تکمیلی در حاشیه روستاها و آب‌وخاک ایجادشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با تأکید بر اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی عمدتاً پایدار است عنوان کرد: در بخش تسهیلات رونق تولید 165 میلیارد تومان معرفی به بانک صورت گرفت که با تائید 102 میلیارد تومان درنهایت 53 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: نقطه چالش ما در زمینهٔ سرمایه‌گذاری بوده چرا که اشتغال بدون سرمایه‌گذاری نمی‌شود، عدد 53 میلیارد تومان تسهیلات برای استان رقم پایینی است که باید تقویت شود و حداقل باید به 5 برابر برسد.

طلایی با اشاره به اینکه درزمینهٔ تولیدات با توجه به محدودیت‌های آبی، کاهش 10 درصد سطح زیر کشت داشتیم خاطرنشان کرد: باوجوداین کاهش اما 6.4 درصد افزایش تولیدات کشاورزی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم توسعه اراضی شیب‌دار در استان را از اقدامات سال جاری دانست و افزود: با توجه به اعتبارات ملی خوبی که این طرح دارد یکی از برنامه‌های موردتوجه در بخش کشاورزی استان منظور شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز