رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم:

تعامل بانک ها در اعطای وام های کم سود زمینه ساز رونق تولید و اشتغال خواهد بود

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۹:۲۷:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۵۷۶
تعامل بانک ها در اعطای وام های کم سود زمینه ساز رونق تولید و اشتغال خواهد بود
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: تعامل بانک ها در اعطای وام های کم سود زمینه ساز رونق تولید و اشتغال خواهد بود از این رو باید برنامه های راهبردی را به سمت اعطای تسهیلات با سود پایین در جهت رونق تولید و اشتغال حرکت دهیم .

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی، با گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال افزود:همچنین تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به سمت و سوی تولید و اشتغال می تواند تحولات خوبی را فراروی توسعه اقتصادی قرار دهد.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاران در اجرای پروژه های تولیدی و کارآفرینی نیز فرآیندی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید با رفع موانع در این مسیر گام برداشت .

رضوی بیان کرد: در سال گذشته برخی از پروژه های استانی با حضور سرمایه گذاران به ثمر نشست و دستاوردهای خوبی را در جهت تولید و اشتغال برای استان قم به همراه داشت .

وی اظهارکرد: امید است در سال جاری نیز با توجه به شعار سال برنامه ها و تمهیدات لازم در جهت اجرای پروژه های راهبردی در عرصه تولید و اشتغال اتخاذ گردد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم یادآور شد: رفع موانع تولید و اشتغال موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود از این رو باید همه دستگاه های اجرایی در جهت رفع موانع و بروکراسی های موجود تلاش کنند تا بتوان در جذب سرمایه گذاران قدم های خوبی برداشت .

وی گفت: در سال گذشته با تلاش های لازم توانستیم ضمن ایجاد فرصت های جدید برای اشتغال 4 هزار فرصت شغلی در کشاورزی و صنعتی و سرمایه گذاری را به تثبیت برسانیم و در روند کارآفرینی نیز اقدامات خوبی به سرانجام رسید اما لازم است بانک ها نیز با مشارکت های خود ظرفیت های لازم در تولید و اشتغال را رونق بخشند .

رضوی با اشاره به فعالیت های گسترده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بیان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در جلسات ستاد شناسایی شد و تصمیمات لازم اتخاذ و اقدامات خوبی در رفع موانع صورت گرفت .

وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای ظرفیت های بالنده اقتصادی در تولید و اشتغال در عرصه های حمل و نقل، IT و کشاورزی، صنعتی و گردشگری می باشد توجه به زیرساخت های مهم تولیدی و اشتغال زایی،تحول آفرین است و اقتصاد پایداری را رقم خواهد زد.

نظر شما