مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مطرح کرد؛

نادیده گرفتن قوانین مناطق ویژه اقتصادی توسط دستگاه‌های دولتی

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۶:۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۵۹۸
نادیده گرفتن قوانین مناطق ویژه اقتصادی توسط دستگاه‌های دولتی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: برخی مدیران دولتی هنوز نگاه درستی به قوانین مناطق ویژه اقتصادی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی طباطبایی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به پیگیری موضوع استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان اظهار داشت: استاندار قم رسما رئیس سازمان مالیاتی کشور نامه نوشتند که مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی از مناطق باید بازگردانده شود که این جای تشکر دارد اما هنوز پول به صادرکنندگان برگردانده نشده است.

وی پایین‌تر بودن تعرفه گمرکی از تعرفه مواد اولیه را از دیگر آسیب‌های تولید دانست و گفت: این موضوع را هم پیگیری کردیم و با بخشنامه وزیر صنعت و معدن، هر جا تعرفه محصول پایین‌تر است، گمرکات باید تعرفه محصول را بالا ببرند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به وجود متقاضی برای تولید برق خورشیدی در قم، اظهار کرد: مشکل اینجاست که انتقال این برق به شهر حدود ۳۰ درصد پرت دارد که شرکت توزیع برق این مقدار را خریداری نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز دستگاه‌های اجرایی به قوانین مربوط به مناطق ویژه تن نمی‌دهند، افزود: سرمایه‌گذار از ما مجوز می‌گیرد و وقتی به بانک یا دستگاه دولتی می‌رود مجوز صنایع را می‌خواهند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده می‌شود اما شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مناطق ویژه خدماتی نمی‌دهند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به آسیب‌های عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: عمده‌ترین مشکل عدم باور به اقتصاد مقاومتی است و باید برای این مشکل فکری داشته باشیم.

نظر شما