معاون استاندار قم:

قطار پر سرعت باید از داخل تونل‌های شهری قم عبور کند

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۹:۳۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۵۹۲
قطار پر سرعت باید از داخل تونل‌های شهری قم عبور کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه استانداری برای توسعه حمل و نقل ریلی آمادگی خود را اعلام کرده است، گفت: شیوه ورود قطار سریع‌السیر به ایستگاه مرکزی قم در حال بررسی است اما بر اساس پیشنهاد استان قطار پر سرعت باید از داخل تونل‌های شهری عبور کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن بهشتی در «همایش نقش راه آهن قم در توسعه پایدار استان» که در سالن جلسات اداره‌کل استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه استان قم از نظر جغرافیایی در محدوده خاصی قرار دارد، اظهار کرد: حجم قابل توجهی از مسافران کشور از قم عبور می‌کنند به همین علت موضوع حمل و نقل یکی از اولویت‌های این استان است.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات فرودگاه قم برنامه‌های مطلوبی دنبال شده است، اضافه کرد: ایجاد هماهنگی میان ظرفیت‌های حمل و نقل استان می‌تواند در توسعه قم تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت استان نسبت به حمل و نقل ریلی نگاه ویژه داشته است که این نگاه در دولت تدبیر و امید با محوریت ایستگاه مرکزی قم تقویت شده و اکنون قطار سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان به عنوان یک پروژه ملی مطرح است که سه استان مختلف درگیر آن هستند.

وی با اشاره به اینکه استان قم در حوزه مباحث کارشناسی قطار سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان بیشترین نظرات را ارائه کرده است، تصریح کرد: از جمع کردن خطوط ریلی شهر اکنون به توسعه آنها رسیده‌ایم و امیدواریم بتوانیم ایستگاه مرکزی قم را به عنوان ایستگاه قطار سریع‌السیر قرار دهیم چرا که مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این رابطه نظر مشترکی دارند.

بهشتی با بیان اینکه خط ‌«B» مترو قم به طول 16 کیلومتر کلنگ‌زنی شده است، عنوان کرد: منوریل به میدان مطهری رسیده و با ایستگاه مترو تبادل مسافر خواهد داشت.

وی از اجرای پروژه قطار پر سرعت قم به اراک یاد کرد و گفت: بعد از 30 سال، اکنون برنامه ششم توسعه کشور موضوع حمل و نقل ریلی را به عنوان یک سیاست اصلی مورد توجه قرار داده است که این نگاه در آینده می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

بهشتی با تاکید بر اینکه استان قم در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد، تصریح کرد: مشاوران و کارشناسان برجسته‌ای در حوزه حمل و نقل ریلی قم فعالیت دارند که بر اساس نظر آنها بسیاری از مراکز مهم استان با وجود اینکه در مجاورت ریل هستند اما تا کنون با خط ریلی ارتباط مستقیمی نداشته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه راه آهن باید در راستای استفاده مراکز مهم تجاری و تولیدی از خط ریلی مشارکت داشته باشد، گفت: مسؤولان باید مشارکت کنند تا بسترهای لازم برای ایجاد ایستگاه‌های قطار در نقاط پر کاربرد ایجاد شود.

وی از جانمایی نخستین شهرک صنعتی بخش خصوصی در نزدیکی خط ریلی قم یاد کرد و افزود: در حوزه حمل و نقل باری و مسافری باید از ظرفیت قطارها استفاده بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم کاهش هزینه‌ها، ترافیک و تصادفات جاده‌ای را رقم بزنیم.

بهشتی با بیان اینکه مجموعه استانداری قم برای توسعه حمل و نقل ریلی آمادگی خود را اعلام کرده است، اظهار کرد: شیوه ورود قطار سریع‌السیر به ایستگاه مرکزی شهر قم در حال بررسی است اما بر اساس پیشنهاد استان قطار پر سرعت باید از داخل تونل‌های شهری عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای اداره‌کل راه آهن قم آماده نشده است به همین علت امیدواریم علاوه بر مشارکت مجموعه‌های استانی، مسؤولان ملی نیز نسبت به این اداره‌کل نگاه ویژه داشته باشند تا با ارتقا جایگاه سازمانی راه آهن قم شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز