آیت‌الله نوری همدانی:

مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۹:۵۰:۲۲
کد خبر: ۵۴۵۶۰۷
مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین کنند
یکی از مراجع تقلید گفت:‌ انتخابات کار کوچکی نیست و بر اساس سخن رهبری تکلیف و حق است، بنابراین باید پیر و جوان با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود دخیل باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جانشینان یگان‌های ویژه مرزبانی، دریابانی و فرماندهان انتظامی شهرستان ها اظهار کرد: شکر نعمت از مسائلی است که بر آن تأکید شده و انسان ها از شمارش نعمت‌های خداوند ناتوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند همه امکانات را در آسمان و زمین برای بشر قرار داده و باید این نعمت‌ها درک کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان جایگاه والایی در عالم خلقت دارد گفت: خداوند اراده کرده تا انسان‌ها را خلیفه و جانشین خود قرار دهد، بنابراین انسان‌ها باید به شناخت نعمت‌ها، تضرع در برابر خداوند و قدردانی و شکر بپردازند.

وی با بیان اینکه اکنون در نظامی زندگی می‌کنیم که پرتو و شعاعی از ولایت اهل بیت(ع) است خاطرنشان کرد: بزرگترین نعمت پروردگار ولایت اهل بیت(ع) است، خداوند به ما توفیق داده تا از فرهنگ اهل بیت(ع) بهره برداری کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: بر اساس دستورات اسلام باید در رأس جامعه اسلامی پیامبر یا امام باشد و در غیاب امام باید فقیه واجد شرایط به اداره مملکت اسلامی بپردازد.

وی با اشاره به حاکمیت رژیم سلطنتی در دوران گذشته گفت: در رژیم شاهنشاهی مردم بنده و برده و کاخ‌نشینان به دنبال جاه و مقام بودند و از طرفی سلطه‌گرانی مانند آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان بر مردم مسلط بودند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در نهایت امام خمینی(ره) توانستند مردم را از زیر بار ظلم و ستم نجات دهند که این امر تحولی در کل جهان ایجاد و از طرفی دیگر مستضعفان را امیدوار کرد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) حاصل تجارب را در وصیت‌نامه آورده که راهگشا است و ایشان در پرتو انقلاب توانستند نظام استبدادی را سرنگون کنند و چهره استکبار را به مردم نشان دهند و نقاب از چهره آمریکا و انگلستان برداشتند و غرب را شناساندند بنابراین با قدرت این بحران را پشت سر گذاشتند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم در آن دوران دچار هویت‌کشی فرهنگی و‌ سیاسی بودند در حالی که این انقلاب قدرت و عظمت دارد؛ باید قدر این نعمت را بدانیم البته نعمت‌ها بسیار زیاد است که یکی از آنها ولایت فقیه است.

وی اسلام ناب را یکی از ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: در دوران رژیم سلطنتی اسلام ناب به حاشیه رانده شده بود و می‌خواستند مردم را نسبت به اسلام ناب بدبین کنند ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب را به صحنه زندگی آوردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم دومین رکن انقلاب هستند و امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را در مردم تقویت کردند تا مردم در برابر دولت‌های بیگانه ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون حکومت مردم‌سالاری در کشور حاکم است گفت: میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد و مردم در تمام صحنه‌ها باید حضور داشته باشند. مملکت برای مردم است و انتخابات برای شما است و سرنوشت شما با انتخابات و حضور در تمام صحنه‌ها رقم می‌خورد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم برای انقلاب جان خود را فدا کردند و کوچه‌های مختلف به نام شهدا نامگذاری شده است و امنیت کنونی کشور مدیون شهدا است.

وی با بیان اینکه ولایت از بزرگترین نعمت‌ها است گفت:‌ امام خمینی(ره) مستضعفان را متحدتر کردند ولی فقیه باید زمان‌شناس، جهان‌شناس، فقیه، مدیر و مدبر باشد که اکنون آیت‌الله خامنه‌ای این ویژگی‌ها را دارا هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انتخابات کار کوچکی نیست بر اساس سخن رهبری تکلیف و حق شما است، بنابراین باید پیر و جوان با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود دخیل باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز