دبیر اجرایی همایش پژوهش‌های قرآنی مطرح کرد

انتشار ۲۴ مقاله خارجی در همایش پژوهش‌های قرآنی

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۲۷:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۳۳۰
انتشار ۲۴ مقاله خارجی در همایش پژوهش‌های قرآنی
دبیر اجرایی دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی با اشاره به اینکه 15 مقاله عربی و 9 مقاله انگلیسی در مجموع مقالات خارجی این همایش منتشر می‌شود، گفت: شرکت در این همایش فقط به پیروان مذهب تشیع محدود نشده است به همین علت پیروان مذاهب دیگر نیز مقالاتی را ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر رضا امانی طی نشست خبری که در دانشکده تفسیر و معارف قرآن کریم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموع مقالات نهمین و دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این مقالات به صورت جداگانه در سایت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قرار داده می‌شود تا عموم محققان بتوانند به این مقالات دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با سه مجله علمی و پژوهشی قرآنی تفاهم‌نامه‌هایی را نوشته است تا مقالات برتر در این مجله‌ها معرفی می‌شود به همین علت بعد از بررسی و ارزیابی پایانی همایش شاهد چاپ مقالات برتر در مجلات خواهیم بود.

دبیر اجرایی دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با بیان اینکه شبکه قرآن به صورت زنده این همایش را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: روز برگزاری همایش مقالات داخلی در قالب دو نشست و مقالات خارجی در قالب یک نشست جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در مجموع داوری‌ها هر مقاله حداقل توسط چهار استاد متخصص ارزیابی می‌شود.

وی از برگزاری 14 نشست تخصصی و پیش همایش در طول سال گذشته یاد کرد و گفت: این نشست‌ها با محوریت اساتید و پژوهشگران قرآنی در دانشکده‌های دانشگاه علوم و معارف قران کریم برگزار شده و در افزایش سطح کیفی مقالات ارسالی به همایش موثر بوده است.

امانی با اشاره به حضور محققان کشورهای آمریکا، مالزی، سوریه، لبنان، هندوستان، روسیه، استرالیا، کانادا، ایتالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، پاکستان، فرانسه، انگلستان، یمن، عراق، الجزایر و افغانستان در دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اظهار کرد: این همایش هر دوره شاهد مهمان‌های خارجی بوده است اما امسال استقبال این افراد چشمگیرتر از دوره گذشته بوده و امیدواریم این روند کیفی استمرار داشته باشد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر اینکه 15 مقاله عربی و 9 مقاله انگلیسی در مجموع مقالات خارجی همایش به چاپ می‌رسد، اظهار کرد: شرکت در این همایش فقط به پیروان مذهب تشیع محدود نشده است به همین علت پیروان مذاهب دیگر نیز مقالاتی را ارائه کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز