آیت الله مقتدایی:

حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به نمایش می گذارد

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۸۰۸
حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به نمایش می گذارد
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طلبه های حوزه های علمیه باید در جلسه های مختلف مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را به نمایش می گذارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی در اجلاس مدیران و موسسان حوزه های علمیه در مجتمع یاوران مهدی(عج) افزود:‌طلبه ها باید در جلسه های مختلف مردم را تشویق به حضور حداکثری و انتخاب کاندیدای اصلح کنند از این رو باید شرایط و ویژگی های کاندیدای برتر را بیان کنید تا مردم بر اساس شاخصه ها بتوانند شخص اصلح را انتخاب کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به این که حقوق بانوان طلبه در شغل های مدیریتی و تدریسی حوزه های علمیه کم است گفت: این بانوان برای مسائل مادی کار نمی کنند بلکه خدمت به مردم با تبلیغ دین اسلام بالاترین درجه در نزد خداوند است ضمن این که باید وضعیت امرار و معاش این افراد تامین شود.

وی افزود: تربیت هر بانوی طلبه به عنوان یک مولف کتاب دینی، مبلغ و پاسخ گویی به شبهه ها و تبلیغ احکام دین خدمت شایانی به دین اسلام است.

وی با انتقاد از فضای مسموم مجازی و شبهاتی در خصوص دین اسلام و عقاید دینی گفت: شبهه هایی در عرصه های مختلف نسبت به اعتقادات شیعی، معاد، عاشورا، مهدویت و سایر احکام با استدلال هایی صورت می گیرد که وظیفه بانوان طلبه حضور در این عرصه ها و منع سایر بانوان از تاثیرپذیری فضای مجازی است.

مقتدایی ادامه داد: بانوان طلبه باید با جدیت کار خویش را دنبال کنند تا به وعده های الهی در دنیا و آخرت دست پیدا کنند چرا که حیات طیبه شامل حال همه افراد نمی شود.

وی با اشاره به تقویت علمی بانوان طلبه گفت: مدیران و استادها که مستقیم با بانوان سرو کار دارید برنامه ای بگذارید و بانوان طلبه ای که دارای پیشرفت هستند را در رشته های تخصصی تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان طلبه در عرصه های مختلف و جشنواره ها دارای رتبه های برتر شدند که باید این افراد را به مردم معرفی کنیم تا باعث رقابت بین سایر افراد شوند.

مقتدایی با تاکید بر طرح قرار گاه های فرهنگی گفت: این طرح اگر در مدارس علمیه اجرایی شود می تواند در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان اقتصاد مقاوتی – تولید و اشتغال از سوی رهبری گفت: این شعارکارشناسی بیانگر درد موجود در جامعه است که امروز نظام ما به آن مبتلا شده است.

مقتدایی با بیان این که باید از تولید های داخلی استفاده کرد گفت: طبق آمارهای ارائه شده 75 درصد پوشاک از خارج می آید این امر باعث شده است تا تولید داخلی کم شود و جوانان ما بیکار شوند.

وی ادامه داد:همه باید کالاهای ایرانی تهیه کند همچنین باید در این حوزه طرح ها و اقدامات ارائه شود تا از این وضعیت خارج شویم و از ظرفیت و توانمندی داخلی استفاده کنیم.

این اجلاس در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل در حال برگزاری است که روز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.

همچنین دراین اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته می شود. 

زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، باورهای دینی، خانواده و صیانت اخلاقی، خانواده و فضای مجازی، خانواده و تولید ومصرف و سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس تشکیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز