آیت‌الله حائری شیرازی:

راحت طلبی‌ها نسل امروز را کسل و بیمار کرده است/ طلاب بیش از پیش به ورزش توجه داشته باشند

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵:۲۵
کد خبر: ۵۴۸۷۸۶
راحت طلبی‌ها نسل امروز را کسل و بیمار کرده است/ طلاب بیش از پیش به ورزش توجه داشته باشند
استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه امروزه همه امور جاری زندگی آسان شده و مردم راحت طلب شده‌اند و این رفاه طلبی سبب بسیاری از بیماری‌ها شده، بطوری‌که اگر نسل جوان بعضاً دچار یک عارضه و بیماری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در آیین اختتامیه سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی طلاب حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) اظهار داشت: یکی از دلایل افت توجه مردم کشور به ورزش آن است که فضای مجازی به رقیبی برای ورزش تبدیل شده است و توانسته متولی بخش اعظمی از بیماری‌های افراد باشد.

عضو سابق خبرگان رهبری افزود: مردم باید به اندازه نیاز از فضای مجازی استفاده کنند و آفت دنیای امروز آن است که مردم ورزش را رها کرده و غرق در فضای شبکه‌های مجازی شده‌اند.

وی خطاب به مسوولان و برنامه ریزان گفت: باید یارانه ورزش را در کشور برای استفاده قشرهای مختلف مردم از فضاهای ورزشی تخصیص داد و حتی باید برخی فضاهای ورزشی به صورت رایگان در خدمت مردم باشد، مردم به ورزش کردن علاقه مند هستند؛ اما دستشان به امکانات ورزشی نمی‌رسد و بسیاری از مردم این تمکن را ندارند که در هفته دو یا سه بار به استخر بروند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: ورزش نباید به یک تجارت تبدیل شود، این در حالی است که مسابقات ورزشی بدون تزریق پول به آن‌ها به انجام نمی‌رسد،  باید روحیه بسیجی را در ورزش نهادینه کنیم.

وی گفت: سبک زندگی امروز به گونه‌ای است که ورود انرژی به بدن چند برابر شده و از وقتی که ماشین وارد زندگی بشر شده و کارهای انسان را ماشین انجام می‌دهد انجام ورزش امری واجب است.

وی بیان کرد: باید در بدن خود نیز وقتی انرژی بیش از حد مصرف کرده‌ایم با ورزش این انرژی اضافه را خارج کرده و با این روش بر عمر خود بیفزاید.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه آپارتمان نشینی مجال کار و جنب و جوش را از انسان‌ها سلب کرده است، گفت: در شیراز طرحی به نام «حیاط برج» برپا شد و بر اساس آن همانطوری که در برج‌ها برای ماشین‌ها قطعه‌ای از زمین به عنوان پارکینگ در نظر گرفته می‌شود، برای هر واحد قطعه زمینی برای کاشت سبزیجات و نگهداری از مرغ و امثال آن نیز اعطا شود و با استقبال مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی در قم الگوی عالم تشیع و عالم تشیع قلب عالم اسلام است؛ بنابراین ضروری است به مباحث ورزشی بیشتر بپردازند تا علاوه بر منافعی که برای خود اشخاص دارد، دیگر کسانی به اعمال شیعیان اشکال نگیرند و از این طریق نتوانند به اسلام ضربه بزنند.

استاد اخلاق حوزه  خاطرنشان کرد: ورزش باستانی فضای کمی را اشغال می‌کند؛ بنابراین در هر محله می‌توان یک فضای کوچک را به این نوع ورزش اختصاص داد، چرا که این نوع ورزش در واحد زمانی بسیار کم انرژی‌ زیادی را آزاد می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز