آیت‌الله سبحانی:

تدبیر و فهم عمیق قرآن باید در صدر آموزش‌های حوزه‌های علمیه جهان اسلام قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۴۹۵۵۸
تدبیر و فهم عمیق قرآن باید در صدر آموزش‌های حوزه‌های علمیه جهان اسلام قرار گیرد
مرجع تقلید شیعیان در پیامی به نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حوزه‌های علمیه جهان اسلام گفت: تدبیر و فهم عمیق باید در صدر آموزش‌های حوزه‌های علمیه جهان اسلام قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در پیامی به نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حوزه‌های علمیه جهان اسلام که با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد اظهار داشت: از طلاب و دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود علاوه بر برخورداری از فضل علمی و فهم عمیق و ژرف از آیات الهی بتوانند آن را صحیح، دقیق و زیبا بخوانند و افزون بر آن بتوانند به نیکی و زیبایی آن را تعلیم دهند.

وی با اشاره به اینکه رسالت قرآن کریم رهایی انسان از تاریکی‌های جهل و نادانی و رساندن او به نور معرفت و بندگی خداوند است افزود: در روزگاری که دردهای فردی و اجتماعی بشریت رو به تزایدند، هر روز گره‌ها افزون می‌شوند و راه‌های درمان سخت‌تر، در این وانفسای درد عصرت، انسان معاصر کوی به کوی و برزن به برزن ره می‌پوید تا شاید دمی بیاساید و لحظه‌ای آرام گیرد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: با تمامی این احوال هر کوبه که می‌کوبد ره به‌جایی نمی‌برد، ریشه این فقر معنوی دوری از خدا و معارف الهی است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: قرآن را می‌باید درمان دردهای امروزی و هر روزیم دانست، به آن روی آورد و از آن شفای جان و جهان طلبید، بر تلاوت و انس فهم و تدبیر جست‌وجو و کاوش در آیات ملکوتی آن همت گمارد و از ذره‌ ذره مائده الهی درمان هزاران درد را جست.

وی تصریح کرد: در ذکر، یاد و انس با کلام معبود بی‌همتای رئوف طلاب و دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، چرا که درک صحیح معارف دین و تبلیغ ترویج نیکوی آن از جمله وظایف مهم آن‌ها است.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: در این مسیر ذکر، یاد و انس با کلام معبود از طلاب انتظار می‌رود علاوه بر برخورداری از فضل علمی و فهم عمیق و ژرف از آیات الهی بتوانند آن را صحیح، دقیق و زیبا بخوانند و افزون بر آن بتوانند به نیکی و زیبایی آن را تعلیم دهند.

وی خاطرنشان کرد: سیره پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) در اعزام مبلغان دین و تعلیم قرآن توسط آنان گویای این مطلب است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: با عنایت به این باور تمرین و ممارست بر تلاوت صحیح و زیبای قرآن، حفظ، انس، تدبیر و فهم عمیق باید در صدر آموزش‌های حوزه‌های علمیه جهان اسلام قرار گیرد تا هر طلبه علاوه بر برخورداری از دانش‌ها و مهارت‌های بایسته دیگر، معلم شایسته قرآن نیز باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز