مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم خبر داد

جانبازان قم تجلیل می شوند

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۸:۱۹
کد خبر: ۵۵۰۸۶۳
جانبازان قم تجلیل می شوند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، تکریم جانبازان را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: روز جانباز فرصتی برای تکریم جانبازان است و همه قشرهای جامعه باید جانبازان و ایثارگران به ویژه جانبازان اعصاب و روان را تکریم و احترام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید جواد هاشمی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات بنیاد شهید قم به مناسبت روز جانباز، افزود: آیین تجلیل از جانبازان قم روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مصلای قدس شهر قم از ساعت 17 تا 19 با حضور جانبازان، ایثارگران و خانواده آنها برگزار می شود.

وی تجلیل از هفت جانباز اعصاب و روان بالای 70 درصد جانبازی را از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد و ادامه داد: دیدار با تعدادی از خانواده جانبازان در بخش های مختلف استان قم از دیگر برنامه های این روز است.

هاشمی، جانبازان را وارثان واقعی شهدا و پیروان حقیقی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تکریم از ایثارگری های جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مختص یک روز نیست بلکه باید در تمام سال نسبت به این ایثارگران و جان بر کفان دفاع از امنیت و آرامش کشور توجه شود.

چهارم ماه مبارک شعبان به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: جانبازان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری خود ثابت کردند که پیرو واقعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند و پس از دفاع مقدس نیز با حضور در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ثابت کردند که همچنان بر عهد خود با شهدا و امام شهدا ایستاده اند.

هاشمی ادامه داد: جانبازان و ایثارگران قهرمانان این کشور می باشند که با وجود نقص عضو همچنان وفادار به نظام اسلامی و مردم هستند و جانانه جان خود را برای دفاع از این کشور کف دست قرارداند.

مدیرکل بنیاد شهید قم، تکریم جانبازان به ویژه جانبازان مدافع حرم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثارگری شهدای مدافع حرم است.

هاشمی همچنین نقش بانوان در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: وجود خواهران جانباز و شهید نشان از آگاهی و نخبه بودن بانوان ایران است.

در استان قم 100 جانباز زن وجود دارد که تعداد زیادی از این بانوان بر اثر حملات هوایی و موشکی رژیم بعثی عراق به این استان در دوران دفاع مقدس، جانباز با درصدهای مختلف شده اند.

وی در ادامه با بیان این که تا کنون 30 تن از جانبازان قمی بر اثر اثرات ناشی از جراحت های جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند تاکید کرد: قطعه ایثارگران برای تدفین جانبازان دفاع مقدس و جانبازان مدافع حرم در گلزار علی ابن جعفر(ع) در حال احداث است.

71 گلزار شهید در قم شامل 24 گلزار در بخش مرکزی، 26 گلزار در خلجستان، 13 گلزار در کهک، 6 گلزار در سلفچگان و 2 گلزار در جعفرآباد قم وجود دارد، ضمن این که 20 یادمان شهدای گمنام این استان میزبان 52 شهید گمنام است.

حدود 11 هزار جانباز در استان قم وجود دارد که بیش از 6 هزار جانباز زیر 25 درصد و حدود چهار هزار جانباز این استان نیز بالای 25 درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز