وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش بیمه درمان روستایی

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۲۳:۴۴:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۲۵۷
افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش بیمه درمان روستایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام تلاش دولت را در راستای تثبیت شغل در جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی که عرضه و تقاضا برای شغل متوازن نباشد امنیت شغلی به ‌سختی محقق می‌شود اما همچنان در دولت تلاش‌ها برای این مسئله ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی ربیعی در مراسم هم‌اندیشی کارگران، صنعت‌گران و جامعه کار و تلاش استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه خود را وزیر بیکاران نیز می‌دانم، معرفت را گمشده امروز گروه‌های سیاسی دانست و اظهار کرد: امیدواریم در این روزهای بزرگ اخلاق و ادب را از این عزیزان بیاموزیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تولید و محوریت این امر در فعالیت‌ها جامعه خاطرنشان کرد: نخستین قدمی که در این زمینه در دولت برداشته شدتبدیل جامعه توزیعی به تولیدی بود؛ اگرچه شاید مردم لذت کوتاهی از توزیع پول ببرند اما این پول در فرصت دیگری از جیب آنها خواهد رفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هرچقدر در جامعه توزیعی نفت داشته باشیم به تولید نمی‌رسیم، گفت: کرامت کارگر نتیجه شکل گیری جامعه تولیدی است، در حالی که در جامعه توزیعی دلال‌ها با کارگر و کارآفرین ارتباط نمی‌گیرند و با رابط‌ها ارتباط می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کارخانه‌ای ظرف مدت کوتاهی دچار مشکل نشده و تعطیل نمی‌شود خاطرنشان کرد: یک کارخانه نیازمند فرآیندی چندین ساله است تا تعطیل شود و امروز شاهدیم که در این دولت جامعه به سمت تولید رفته است.

ربیعی با تاکید بر اهتمام دولت یازدهم به ایجاد فضای همدلی در کشور خاطرنشان کرد: فضای همدلی در دولت یازدهم بین جامعه کارگری و کارفرمایی ایجاد شده و امضای مزد در این چهار سال توسط بخش‌های مختلف نشان از این امر است.

وی تمام تلاش دولت را در راستای تثبیت شغل در جامعه عنوان کرد و گفت: زمانی که عرضه و تقاضا برای شغل متوازن نباشد امنیت شغلی به ‌سختی محقق می‌شود اما همچنان در دولت تلاش‌ها برای این مسئله ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط سخت کارگران در جامعه گفت: بسیاری از کارگران به دلیل مشکلات دچار مرگ خاموش می‌شود و به همین خاطر تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا ایمنی و بهداشت محیط کار را افزایش دهیم و نتیجه این اقدامات کاهش 40 درصدی حوادث کار بوده است.

وی افزایش 47 درصدی تشکل‌های کارگری و 67 درصدی تشکل‌های کارفرمایی را در کشور یادآور شد و افزود: کارگران غیررسمی و حاشیه نشینان شهری مشکل اصلی ما بودند که 11 میلیون حاشیه نشین بیمه شدند و این برنامه ادامه دارد.

ربیعی از افزایش 500 درصدی ارزش بیمه درمان روستایی خبر داد و افزود: با این وجود افرادی که می‌گویند یک شبه مشکلات کشور را برطرف می‌کنم راست نمی‌گوید.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری تبدیل به صندوق کارپردازی، مدیر چینی و سیاسی تبدیل ‌شده بود و تلاش کردیم این مشکلات را رفع کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حداقل حقوق‌ بازنشسته مستمری‌ بگیر یک ‌میلیون و 100 هزار تومان تعیین‌ شده است افزود: تصمیم تخصیص 2 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات دولت برای بازنشستگان در دولت اتخاذ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز