در راستای عمل به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی

نیروگاه خورشیدی در آبفای قم به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۱۰:۳۸:۲۷
کد خبر: ۵۵۳۰۳۱
نیروگاه خورشیدی در آبفای قم به بهره‌برداری رسید
رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یاسر حسنی از بهره‌برداری نیروگاه خورشیدی در آبفای قم خبر داد و گفت: این نیروگاه در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با ظرفیت 20 کیلووات در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی سیستم این نیروگاه را متصل به شبکه اعلام کرد و با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها از این سیستم استفاده می‌کنند، بیان کرد: نصب و راه‌اندازی آسان، بازدهی بالا و عدم نیاز به باطری برای ذخیره انرژی الکتریکی و به صفر رساندن هزینه‌های نگهداری از جمله مزایای این سیستم به شمار می‌رود.

رئیس گروه انرژی و سیستم‌های کنترل آبفای استان قم با اشاره به اینکه نیروگاه خورشیدی آبفای قم در مساحت 200 مترمربع و با هزینه یک میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: این نیروگاه طی یک ماه آماده بهره‌برداری شد و عمر مفید آن نیز حدود 30 سال است.

وی صرفه‌جویی اقتصادی و پایداری انرژی الکتریکی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان را از جمله اهداف احداث این نیروگاه ذکر کرد.

مهندس حسنی با اشاره به تاکید بر استفاده سازمان‌ها و نهادهای دولتی بر تأمین 20 درصد انرژی مورد نیاز خود از انرژی‌های تجدید پذیر تصریح کرد: در همین راستا فازهای بعدی این پروژه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قم قرار دارد.

 

نظر شما