امام جمعه قم:

کاندیدای اصلح رئیس جمهوری را یک امانت بزرگ الهی می داند

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۵:۳۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۹۴۴
کاندیدای اصلح رئیس جمهوری را یک امانت بزرگ الهی می داند
امام جمعه موقت قم گفت: کاندیدای اصلح کسی است که حقیقتا ریاست جمهوری را امانت الهی بداند و مردم از میان سخنان و مناظرات کاندیداها به خوبی می توانند این نگاه و بینش را در میان آنها سنجش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با بیان اینکه خداوند متعال بر رساندن امانت به دست صاحب و اهل آن تأکید کرده است، افزود: کاندیدایی که برای رسیدن به قدرت حتی به قیمت بردن آبروی نظام و دیگران و سازش با بیگانگان است و همیشه از خود و همراهانش تعریف می کند، ریاست جمهوری را لقمه چربی دیده است. 

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح توجه به گروه و تیمی است که پس از رسیدن به ریاست جمهوری آنها را بر سرکار می آورد، اظهار داشت: مردم به کاندیدایی که وقتی سرکار بیاید افرادی بی دین و با ایمان ضعیف را در رأس امور قرار دهد، به طور قطع رأی نخواهند داد. 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) شناخت اردوگاه کاندیداها را در شناخت کاندیدای اصلح بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز باید بدانیم که مستکبران غربی چه کسی را برای رسیدن به ریاست جمهوری در کشورمان برگزیده اند و ما باید از انتخاب دشمنان دوری کنیم و البته این موضع گیری مربوط به این دوره نبوده و در هر 11 دوره ریاست جمهوری بر آن تأکید کرده ایم. 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از چند ماه گذشته به دنبال مهندسی انتخابات در کشورمان بوده و می گویند که به چه کسی رأی بدهیم یا ندهیم، خاطرنشان کرد: در 29 اردیبهشت ماه با انتخاب کاندیدای اصلح جواب مستکبران و دخالت های آنها را می دهیم و به عنوان یک تکلیف شرعی، هرگز به کاندیدایی که غربی ها در او طمع کرده اند رأی نخواهیم داد. 

سعیدی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: نباید از برگزاری انتخابات شوراها نیز غافل شویم و کسانی که در این انتخابات از سوی مردم برگزیده می شوند، باید نسبت به ویژگی های اسلامی شهر مقدس قم توجه داشته باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و برائت جستن ایشان از کافران و حتی از عموی خود، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان در سالهای گذشته حاضر نشدند از آقازاده ها و اقوامشان که از مسیر انقلاب منحرف شده بودند، برائت بجویند و آنها را کنار بگذارند، در حالی که بر اساس دستورات الهی ما باید در رفتار و گفتار و فکر و اندیشه از کافران دوری کنیم. 

خطیب جمعه قم با اشاره به در پیش بودن جشن های نیمه شعبان، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته جشن های مردمی که در همه کوی و برزن شهر برپا می شد، کمرنگ شده است و امروز نباید بگذاریم این سنت حسنه در جامعه کمرنگ شده و همه را باید به برگزاری جشن و فرهنگ انتظار تشویق کنیم. 

وی در پایان ضمن تسلیت جان باختن عده ای از هموطنان کشورمان در حادثه معدن آزادشهر استان گلستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسؤولان برای رسیدگی به حادثه دیدگان این فاجعه همه تلاش خود را به کار گرفته و برای تسهیل در امدادرسانی معادن اینچنین برنامه ریزی کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز