مدیرعامل شرکت آبفا قم خبر داد

پیشرفت ۸۵ درصدی نیروگاه برق‌آبی قم

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۱۲:۴۷:۰۲
کد خبر: ۵۵۴۸۴۰
پیشرفت ۸۵ درصدی نیروگاه برق‌آبی قم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت 85 درصدی نیروگاه برق‌آبی قم خبر داد و گفت: این نیروگاه با توان تولید سه مگاوات برق و با ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم به نقل ا زروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در بازدید معاون امور عمرانی استاندار قم در نیروگاه برق آبی قم به ارائه گزارشی از مراحل مختلف این پروژه پرداخت و بیان کرد: در این نیروگاه با استفاده از پتانسیل هیدرولیکی آب، برق تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از این ظرفیت هیچ‌گونه استفاده نمی‌شد، اظهار داشت: نیروگاه برق‌آبی تصفیه‌خانه آب قم نخستین نیروگاه بر خط  کشور به شمار می‌رود که با استفاده ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: با تلاشی که بخش خصوصی در اجرای این پروژه انجام داده است نیروگاه برق‌آبی قم سه ماه زودتر از موعد مقرر و در خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی توان تولید برق سازگار با محیط‌زیست با ظرفیت 3 مگاوات، ایجاد درآمد برای سرمایه پذیر و سرمایه‌گذار، استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود خطوط انتقال آب، استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و انتقال دانش و اشتغال‌زایی را از جمله مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار و معاونین استاندار در اجرای این پروژه اظهار کرد: توان احداث 6 نیروگاه برق‌آبی دیگر بر روی خط انتقال آب به قم وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر با حمایت استان این پروژه‌ها را که در راستای شعار سال است را آغاز کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز