رئیس سازمان برنامه و بودجه قم:

دولت یازدهم با وجود کاهش درآمد اعتبارات را افزایش داد

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۲:۰۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۵۹۳۳
دولت یازدهم با وجود کاهش درآمد اعتبارات را افزایش داد
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: دولت تدبیر و امید بر مبنای عقلانیت و نه شعار، توانست اعتبارات عمرانی و جاری کشور را با وجود کاهش درآمدهای خود تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید حسن رضوی در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم قیمت نفت کاهش محسوسی یافت اما این اتفاق باعث تعطیل شدن پروژه های مختلف نشد و بودجه های عمرانی و جاری مورد نیاز دستگاه های اجرایی، افزایش نیز پیدا کرد.

وی بیان کرد: دولت یازدهم در بحث تملک دارایی های سرمایه ای بدون درنظر گرفتن اعتبارات صندوق ذخیره ارزی بیش از 91 درصد رشد را تجربه کرد و شرایط خوبی برای اجرای طرح های نیمه تمام در طول این چهار سال ایجاد شد.

وی ادامه داد: برخلاف برخی از نقل قول ها اعتبارات هزینه ای دولت در این سال ها سه برابر نشده است و در کل رشد میانگین هزینه های دولت رقم 20 درصد را نشان می دهد که این میزان بر اساس استانداردهای اقتصادی قابل قبول است.

رضوی گفت: حداقل حقوق کارمندان در این دولت 2.1 درصد رشد را تجربه کرد و فرهنگیان از افزایش حقوق 2.3 درصدی ( نسبت به قبل از سال 92 ) برخوردار شدند.

وی افزود: خانواده های نیازمندان از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز مستمری خود را با 3.4 درصد افزایش دریافت کردند.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل اجتماعی، دفاعی و درمانی اقدامات دولت برای همه اقشار مردم قابل لمس است و برای نمونه در این دولت برای آسان شدن دسترسی مردم به خدمات درمانی، میزان تخت های بیمارستانی 26 درصد افزایش یافت. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: این دولت توانست رشد 91 درصدی را در صادرات نفت به خصوص از چاه های مشترک که سرمایه ملی ایرانیان است، محقق کند و کشور را در تولیدات زراعی که با امنیت غذایی مردم در ارتباط است همچون تولید گندم، بر اساس برنامه ای راهبردی خودکفا کند.

وی افزود: دولت یازدهم تراز تجاری کشور را پس از 60 سال مثبت کرد و توانست بسیاری از بازارهای بین المللی را در اختیار صنایع داخلی همچون فولاد و محصولات وابسته به آن قرار دهد.

جلسه شورای اداری استان قم با حضور حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، عطا الله ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اعضای شورای اداری استان برگزار شد و در پایان آن از دستگاه های برتر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما