رئیس هیئت نظارت بر انتخابات قم:

ناظران انتخاباتی تا پایان شمارش آرا در شعب اخذ رای حضور داشته باشند

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۳:۴۴:۴۲
کد خبر: ۵۵۸۲۰۴
ناظران انتخاباتی تا پایان شمارش آرا در شعب اخذ رای حضور داشته باشند
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای قم خواستار دقت و حوصله ناظران انتخاباتی شد و گفت: ناظران باید از ورود به حیطه وظایف مسئولان اجرایی جلوگیری کنند و تا پایان کار یعنی شمارش آرا و تحویل صندوق‌ها حضورداشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد امیرآبادی در جلسه توجیهی سر ناظران و ناظران انتخابات شوراها در استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت مقوله نظارت بر انتخابات نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: شورای نگهبان عهده‌دار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بر عهده دارد.

وی بابیان اینکه هزار و 600 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان قم کاندید شده‌اند، افزود: مجموعاً 20 نفر از این تعداد رد صلاحیت شده‌اند که 11 نفر در روستاها و 9 نفر در شهرها بوده‌اند.

امیرآبادی با تأکید بر اینکه هیئت نظارت مسئولیت مهم حفظ و صیانت از آرای مردم را بر عهده دارد، تصریح کرد: تعیین نمایندگان شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مردم است و ما تنها باید از آرای آن‌ها صیانت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 3 ناظر برای انتخابات شوراهای اسلامی هر بخش انتخاب می‌شوند، گفت: هیئت نظارت شهرستان و استان به ترتیب صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کنند.

وی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجلس شورای اسلامی را ناشایست دانست و بیان کرد: باوجوداینکه این امر مطابق با قانون است اما در تلاشیم تا ارگان دیگری این مسئولیت را بپذیرد، حال‌آنکه شورای نگهبان نیز این مهم را به دلایلی رد می‌کند.

امیرآبادی بابیان اینکه عالی‌ترین مقام کشور صیانت از آرای مردم را در دستور کار قرارداد، عنوان کرد: در طول نظام جمهوری اسلامی شاهد برگزاری انتخابات سالم و موفقی بوده‌ایم، چراکه حق‌الناس و حفظ آرای مردم در اولویت قرار داشته است.

وی انتخابات سال 88 را مورداشاره قرارداد و ادامه داد: برخی به دنبال تشویش و ابطال رأی مردم بودند که با هوشیاری شورای نگهبان و بررسی مجدد تعدادی از صندوق‌ها ناکام ماندند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار دقت و حوصله ناظران انتخابات شد و اظهار داشت: ناظران باید از ورود به حیطه وظایف مسئولان اجرایی جلوگیری کنند و تا پایان کار یعنی شمارش آرا و  تحویل صندوق‌ها حضورداشته باشند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای قم با اشاره به اینکه کارت ملی برای رأی دادن الزامی نیست، گفت: تنها شماره ملی برای اخذ رأی موردنیاز است و نباید به خاطر نداشتن کارت ملی حتی یک نفر از رأی دادن محروم شود.

وی بابیان اینکه سامانه‌های پیامکی راه‌اندازی شده‌اند تا اطلاعات را به ناظران اعلام کند، ابراز داشت: هماهنگی نمایندگان هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی به‌منظور تعامل بیشتر و عملکرد بهتر الزامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز