ائتلاف بزرگ خادمان ولائی شهر کریمه در قم اعلام موجودیت کرد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۵۸:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۴۶۳
ائتلاف بزرگ خادمان ولائی شهر کریمه در قم اعلام موجودیت کرد
اعضای ائتلاف بزرگ خادمان ولائی شهر کریمه در قم با حضور در جمع خبرنگاران از برنامه های خود برای ساختن شورای شهر ایده آل برای قم سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این نشست خبری که با حضور بیشتر اعضای ائتلاف بزرگ خادمان ولائی شهر کریمه در قم برگزار شد، در ابتدا سید مجید رضوی به بیان اهداف تشکیل این ائتلاف پرداخت واظهار داشت: ما باهدف نفی قومیت گرایی در شورای شهر گام به این عرصه گذاشتیم ودر جمع ائتلاف ما افراد متخصص از همه محلات قم بویژه آذر ونیروگاه وجد دارند وبا درد ورنج شهروندان این مناطق بیش از بیش آشنا هستند.

در ادامه مهندس محسن عابدینی پور،شهردار سابق وعضو شورای شهر کنونی قم نیز با اشاره به جایگاه شورای شهر در تعیین سیاست های کلان توسعه شهری ،خاطر نشان کرد:شورای شهر می تواند از طریق درپیش گرفتن سیاست های عمرانی بیشتر،وارائه آن به شهرداری،اقدام به ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان شهر بنماید وافزایش اشتغال یعنی کاهش سایر معضلات دیگر.

وی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت ناکار آمدی شورای شهر فعلی اظهار داشت:،علت خوب عمل نکردن شورای شهر به انتخاب خود مردم برمی گردد چون این مردم شهر هستند که از طریق افراد مورد دلخواه خود وراه دادند آنها به شورای اسلامی شهر وروستا،برسرنوشت توسعه وآبادانی شهر خود تاثیر می گذارند .

وی گفت:باید آن کسانی که پای مصوبه تغییر کاربری باغ معلم را امضاء کردند دیگر درشورای جدید شهر جایگاهی نداشته باشند .چون وقتی مردم به ما اعتماد می کنند،باید امانت دار آنان باشیم واز تصویب مصوباتی که به ضرر محیط زیست شهر است جلوگیری به عمل آوریم.ومردم باد کسانی را انتخاب کنند که پاسدار حقوق شهروندی آنان در شورای اسلامی شهر باشندوباتوجه به ام القری بودن شهر قم وجایگاه آن در جهان تشیع،باید افراد انتخاب شده نگاهی ملی وفراملی به مقوله شهر داشته باشند.

در ادامه جواد آل احمد عضو دیگر این ائتلاف به ایراد سخن پرداخت واظهار داشت: ماباهدف نفی قومیت گرایی در شورای شهر گام به این عرصه گذاشتیم ودر جمع ائتلاف ما افراد متخصص از همه محلات قم بویژه آذر ونیروگاه وجد دارند وبا درد ورنج شهروندان این مناطق بیش از بیش آشنا هستند.

وی در ادامه افزود:وقتی شورای شهر به جای پرداختن به امور شهری ،به امور سیاسی بپردازد،دیگر توقعی از آنان در جهت حل مشکلات شهری وتصویب قوانین توسعه شهری شهری متناسب با شان وجایگاه شهر قم نمی توان داشت!

وی در ادامه درخواست انتشار فیش های حقوقی اعضای کنونی شورای شهر ومیزان دریافتی آنان مانند حق الجلسه ،حق ماشین و..منتشر کنند تا مردم متوجه بشوند افراد مورد اعتماد آنها در شورای اسلامی شهر چه در آمدی از بودن در این پست داشته اند.

در ادامه بیت الله کرمی عضو دیگر این ائتلاف که خود را نماینده کارگران زحمتکش میداند اظهار داشت:باتوجه به اینکه خودم زمانی کارگر بودم وبادرد این قشر آشنا هستم،آمده ام تا باحضور در شورای اسلامی شهر وبویژه این ائتلاف واقعا متکامل ،به دفاع از حقوق این قشر زحمتکش در عرصه سیاست گذاری شهری باشم.

حمید نصر اللهی عضو دیگر این ائتلاف نیز اظهار داشت:من نمیدانم که کدام اشخاص زیر احداث مجموعه تجاری سیرنگ میدان سعیدی امضاء نمودند که با عدم اختصاص پارکینگ به آن که خود باعث ایجاد یک مشکل بزرگ ترافیکی در آن منطقه شده است،یک جلوه ای از بی تدبیری را در عرصه ساختمان تجاری سازی به نمایش گذاشته اند واین درحالی است که اگر یک فرد بخواهد برای خود مجوز ساختن یک خانه دریافت کند،با انواع شرط وشروط ها مواجه می شود!

در ادامه محبوبه شایافر عضوخانم این ائتلاف نیز با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مشکلات بانوان در عرصه سیاست گذاری های شهری اظهار داشت:متاسفانه ماشاهد هستیم که بانوان در زمینه سیاست گذاری های شهری متحمل نامهربانی های زیادی شده اند ومن در نظر دارم که باحضور در شورای اسلامی شهر که با اعتماد بانوان به من محقق خواهد شد،به رفع این مشکلات از طریق ارائه راهکار به قانون گذاران شهری بپردازم.

وی با اشاره به لزوم توسعه بوستان های شهری تاکید کرد:هم اکنون نبود بوستان ها وتفریح گاه های کافی وبویزه برای بانوان وخانواده ها،بیش از بیش احساس می شود وبودن تنها دو بوستان اختصاصی برای بانوان در سطح شهر،جوابگوی نیازهای عظیم بانوان شهر ما نیست که توسعه بوستان های عمومی وبانوان در شهر قم از اولویت های مهم من در شورای اسلامی شهر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز