امام جمعه قم:

رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه است

۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۵:۰۵:۵۷
کد خبر: ۵۶۰۷۲۸
رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه است
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید بعد از انتخابات همه به منتخبین کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس افزود: انتخابات جشن بزرگ ملت است و شیرینی های زیادی دارد که این مردم سالاری دینی و آزادی و امنیت ره آورد شیرینی های انتخابات است.

وی بیان کرد:حضور حداکثری در انتخابات وظیفه مهم آحاد ملت ایران است و در این حماسه باید گزینه اصلح را انتخاب کرد.

وی اظهار داشت:انتخابات باید بر اساس آگاهی و شناخت و معرفت باشد همچنین منتخبین باید بعد از انتخابات به انتخاب مردم احترام گذاشته و در برابر قانون تمکین کنند.

امام جمعه قم گفت: دشمنان باید بدانند که ملت شکوه و عظمت حضور خود را به اثبات کرده اند و نقشه های شوم شان را خنثی خواهند کرد.

وی ادامه داد:همه افرادی که شرایط قانونی را دارند باید در این حماسه شرکت کنند تا به رشد و تعالی و آبادانی کشور کمک کنیم.

آیت الله اعرافی در مورد سند 2030 گفت: امیدواریم به محتوای این سند با دقت نظر توجه شود و منویات و نگاه و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مورد توجه قرار بگیرد تا بر اساس سند تحول و گفتمان انقلاب اسلامی بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را استوار کنیم.

وی در مورد رویدادهای این هفته اظهار کرد:ماه شعبان رو به پایان است و ماه رمضان در حال فرا رسیدن می باشد این ماه مملو از فیض الهی است و باید از فرصت های آن استفاده کنیم.

امام جمعه قم عنوان کرد:در این ماه به رفع معیشت فقیران و عبودیت و تلاوت قرآن و نزدیک شدن به خدا تلاش کنیم.

وی تصریح کرد:در این ایام سالروز آزادسازی خرمشهر را در پیش داریم فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی بود جوانان انقلاب جان خود را به کف نهادند و آن را تقدیم انقلاب کردند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: ایثار و مقاومت و فداکاری رمز موفقیت و تعالی کشور است اگر جامعه ای از این روح خالی شد سقوط می کند .

وی با اشاره به روز جمعیت گفت:جمعیت مقوله مهمی است رشد جمعیت ما کمتر از یک و نیم درصد است در 20 سال آینده روند نزولی جمعیت موجب کاهش تعداد جوانان و افزایش کهنسال می شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: جمعیت یکی از عناصر مهم در پیشرفت و اقتدار کشور است و خانواده ها باید دو فرزند داشته باشند تا به تعادل جمعیتی دست یابیم.

وی در خصوص روز بهره وری و بهینه سازی یادآور شد:این دو مساله رکن مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است بهره وری به معنای استفاده درست از امکانات و منابع می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز