بازدید دکتر ایرانی خواه از روند احداث بیمارستان منطقه نیروگاه

بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی در منطقه نیروگاه قم راه اندازی می شود

۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۲:۵۳:۱۳
کد خبر: ۵۶۱۱۷۵
بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی در منطقه نیروگاه قم راه اندازی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از روند احداث بیمارستان منطقه نیروگاه قم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه به همراه دکتر اکرمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با حضور در بیمارستان منطقه نیروگاه از روند احداث آن بازدید کردند.

این بیمارستان با 172 تخت در منطقه نیروگاه قم در حال احداث است که با پیگیری های انجام شده تا نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر علی اصغر اکرمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم در این بازدید گفت: برای احداث این بیمارستان که مراحل نهایی تکمیل را سپری می کند، تاکنون 450 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: احداث این مرکز درمانی از سال 89 آغاز شد، ولی به دلیل مشکلات اعتباری تا سال 93 متوقف بود که با تامین بودجه در حال حاضر این بیمارستان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا خردادماه امسال به چرخه درمان در قم اضافه شود.

وی گفت: این بیمارستان 15 هزار متر مربع فضای درمانی دارد و در هفت طبقه در حال ساخت می باشد که دارای بخش های جراحی عمومی، داخلی، نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه و بخش های پاراکلینیکی مثل داروخانه و تصویربرداری است.

دکتر اکرمی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخش زیادی از تجهیزات این بیمارستان وارد قم و در انبار دانشگاه علوم پزشکی تا زمان افتتاح این مرکز نگهداری می شود.

وی اضافه کرد: مجوز استخدام بخشی از کادر درمانی بیمارستان نیروگاه نیز اخذ شده و در حال گزینش افراد هستیم که به محض افتتاح در این مرکز درمانی مشغول به فعالیت شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در بخش دولتی و 450 تخت در بخش خصوصی و خیریه استان قم فعال است.

دکتر اکرمی افزود: بر اساس استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر یک هزار تن باید 2.7 تخت در استان قم موجود باشد که در این صورت تعداد تخت های بیمارستانی قم باید به چهار هزار تخت افزایش یابد و امیدواریم این امر تا سال 1404 محقق شود. 


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز