آیت الله سبحانی:

مبلغان از آیات تربیتی و اخلاقی قرآن در منابر استفاده کنند

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۲:۵۱:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۷۱۰
مبلغان از آیات تربیتی و اخلاقی قرآن در منابر استفاده کنند
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، بر لزوم استفاده هر چه بیشتر طلاب از آیات تبلیغی در منابر در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مرجع تقلید روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مدرسه فیضیه گفت: قرآن کریم بیان کرده است متن تبلیغ، رسالت الله است؛ خداوند به احادیث معصومین برکت و نورانیتی داده است که همه آنها موید کلام الهی است و دوره‎ای که آنها رامی‏‏‏شنویم گویا برای امروز ما سخن می‎گویند.

وی افزود: قرآن کریم متن کلام ما را تشکیل می‎دهند ولی ماحصل همه این متون این است که انسان همیشه در پی جلب رضای خدا باشد و اگر چنین کرد همه امور برای او تسهیل می‎شود؛ اگر انسان رضای دیگران را به رضای خدا ترجیح داد به مشکل بر می‎خورد.

این مرجع تقلید بیان کرد: مبلغان در تبلیغ باید مطالبی را مطرح کنند که نیاز آنها را رفع کند؛ مباحثی چون اقتصاد اسلامی و فرهنگ اسلامی و سیاست اسلامی از جمله مباحثی است که مردم را منتفع می‎کند ولی نباید سخنانی به کار ببریم که به درد دیگران نخورد.

آیت‎‎‎الله‎ سبحانی اظهارکرد: مبلغان باید به شکلی منبر خود را برگزار کنند که جوانان در پای منبرهای آنها متحول شوند؛ درگذشته از روش‎های خاصی برای استفاده مردم در منابر استفاده می‎شد که از حدیث و شعر و بیان و روضه استفاده می‎شد.

وی گفت: مبلغان ما سالهای سال از روضه امام حسین(ع) در منابر استفاده می‎کنند و این منابر بیشترین تاثیرات را در تاریخ داشته است؛ نباید فکر کنیم که اگر در پایان یک منبر علمی روضه بخوانیم، نا بجاست بلکه روضه امام حسین(ع) بیشترین تاثیرات را روی مردم و جوانان داشته است.

وی افزود: انسان‎ها هم فساد را می‎پذیرند و هم هدایت را؛ جوانان ما در خطر ماهواره ها هستند؛ امروز ماهواره های بسیاری علیه شیعه تبلیغ می کنند؛ باید جوانان را از نظر اعتقادی به حدی رشد دهیم که فریب این ماهواره‌ها را نخورند؛ منابر عمومی باید در کنار منابر خصوصی برای جوانان برگزار شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: منبر مبلغان باید منظم و مرتب برگزار شود و یکی از رموز موفقیت منبر، این است که طلاب بدانند که چه مطلبی را در چه جایی بیان کند چراکه استفاده درست از آیات قرآن در منابر غنای یک منبر را افزایش می‎دهد.

آیت‎‎‎الله سبحانی اظهارکرد: باید مردم را از علم و فهم و ایمان ارتقا دهیم تا جامعه اسلامی به سوی وحدت سوق پیدا کند؛ زیربنای نظام ما، وحدت کلمه است و دشمن نیز همین عنصر را نشانه گرفته است؛ باید در منابر خود از دو جناحی شدن مجالس جلوگیری کرد.

وی افزود: طلاب باید از سنن حوزوی، شیوه‎های تبلیغی و تجربه بشری، اوضاع جهان و عقاید فرق و ادیان آگاه باشند و برای تبلیغ در کشور به سراغ جوانان رفته و آنها را دریابند و سپس به وحدت جامعه تاکید کنند.

نظر شما