معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۳:۲۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۱۷۸۰
برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مراسم قرائت قرآن توسط بانوان در ماه رمضان در شبستان نجمه خاتون در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در دیدار مدیران قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مراسم تلاوت قرآن در حرم کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: این مراسم به الگویی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن یکی از سرفصل‌های مهم در برنامه های حرم حضرت معصومه(س) است، ادامه داد: بزرگترین اجتماع قرآنی با حضور زنان و مردان در حرم حضرت معصومه(س) در ماه رمضان شکل می‌گیرد، همچنین نکات تفسیری در طول این ماه قبل از مراسم ترتیل خوانی بیان می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: همچنین مراسم ترتیل خوانی قرآن توسط نوجوانان هم در ماه رمضان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، همچنین مراسم قرائت قرآن توسط بانوان را در این ماه در شبستان نجمه خاتون در حرم کریمه اهل‌بیت(س) داریم.

فلاحی با اشاره به جشن عبادت در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این جشن برای دختران و پسران تازه به سن تکلیف رسیده در این مکان مقدس در ماه رمضان برگزار می‌شود و آن‌ها در افطاری حرم حضرت معصومه(س) شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ماه رمضان هزاران نفر در سفره افطاری حرم کریمه اهل‌بیت(س) پذیرایی می‌شوند، همچنین آستان مقدس حضرت معصومه(س) در طول این ماه افطاری گرم را در میان جامعه هدف توزیع می‌کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: مراسم ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) موجب شده است که کشورمان در میان کشورهای اسلامی به عنوان یک جامعه قرآنی شناخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز