مراکز فرهنگی و تاریخی را حفظ خواهیم کرد

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۹:۳۰:۲۳
کد خبر: ۵۶۵۳۲۵
مراکز فرهنگی و تاریخی را حفظ خواهیم کرد
شهردار قم گفت : یکی از مباحث جدی که همیشه علما به آن توجه دارند، بحث حفظ شرایط سنتی و بافت تاریخی و مذهبی شهر قم است که این مساله برای ما نیز بسیار اهمیت دارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سقائیان نژاد در دیدار با آیت‎الله حسینی بوشهری گفت: پروژه قطار شهری قم با قدرت دنبال می‎شود که می‎تواند نقش مهمی در جابجایی شهروندان و همچنین هموار شدن مسیر ترافیکی شهر ایفا کند.

شهردار قم افزود: با توسعه و ایجاد راه‎های ارتباطی بین مسیرهای پیامبراعظم(ص) و بلوارآیت‎الله بروجردی و حضرت خدیجه (س)و... رینگ سوم شهری در حال شکل گیری است که قطعا با تکمیل شدن این پازل‎ها در آینده عبور و مرور شهری از نواحی مختلف و مسیرهای دسترسی شهری تسهیل خواهد شد.

سقائیان نژاد بیان کرد: یکی از مباحث جدی که همیشه علما به آن توجه دارند، بحث حفظ شرایط سنتی و بافت تاریخی و مذهبی شهر مقدس قم است که این مساله برای ما نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا همه ما باید این نکته را مورد توجه و دقت قرار دهیم که در چه شهری خدمت می‎کنیم و چه لوازمی را باید در مدیریت این شهر مقدس لحاظ کرد.

وی گفت: یکی از مباحث جدی در سال جدید در شهردای قم، پیگیری ترمیم و مرمت و اصلاح بافت‎های فرسوده است؛ با توجه به اهمیت حفظ شکل تاریخی و سنتی و مذهبی قم و اینکه مرکز شهر از حیث ارتقاع نسبت به مراکز دیگر پایین تر آمده است، به هیچ عنوان دیگر مجوز ساختمان های رومی در مرکز شهر داده نمی‎شود.

سقائیان نژاد از تلاش شهرداری برای حفظ شاکله سنتی قم در مرکز شهر گفت و افزود: مناطقی چون چهل اختران و بیت النور و... از مراکز بسیار مهم فرهنگی و تاریخی این شهر است که باید با ایجاد فضا و بستر اصلاحی، حفظ و پاسداری شود.

وی با اشاره به تلاش شهرداری قم در زمینه توسعه خدمات عمرانی شهر قم، بیان کرد: امسال بودجه بسیار خوبی به بحث عمرانی قم اختصاص یافته است که امیدواریم شاهد رفع مشکلات ترافیکی وحمل و نقش و رفاهی و... در شهر کریمه اهل بیت(س) باشیم؛ همه ما خادم اهل بیت(ع) هستیم و باید برای اعتلا و سرافزای این شهر مقدس تلاش کنیم.

نظر شما