در شورای شهر قم عنوان شد

نامگذاری ۱۱ خیابان به نام شهدا مدافع حرم و یادگار امام(ره) درقم

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۹۵۱
نامگذاری ۱۱ خیابان به نام شهدا مدافع حرم و یادگار امام(ره) درقم
در دویست و سی و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم 11 خیابان به نام شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و یک مورد نیز به نام یادگار امام (ره) نام گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،عباس ذاکریان شب گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قم لایحه لایحه اخذ مجوز نامگذاری 11 فقره اسامی پیشنهادی جهت نام گذاری شوارع و معابر را قرائت کرد که در نتیجه تصویب آن این خیابان ها به نام شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و یک مورد نیز به نام یادگار امام(ره) نام گذاری گردید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اظهار داشت:این خیابان ها و شوارع شامل بلوار شهید روحانی حد فاصل آیت الله طالقانی و آیت الله شاهرودی کوچه 14 به نام شهید تهرانی وشنوه ،بلوار شهید دل آذر کوی 46 به نام شهید سید محد رضا حسینی ،بلوار الغدیر کوچه 49 به نام شهید سردار سید محمد علوی و بلوار شهید صدوقی خیابان فجر حدفاصل کوچه 10 تا لقمان 24 میدان شهید سید محمد و سید رضا می باشد.

وی تصریح کرد:همچنین از دیگر شوارع می توان به بلوار شهید کریمی و شهید عبدالصالح زارع از شهدای مدافع حرم،شهید محمد رضا عسکری و در پردیسان شهید محمد تقی جعفری و ...نام برد.

ذاکریان خاطرنشان کرد:ادامه بلوار یادگار امام بخشی در حدود یک کیلومتر آن به نام آیت الله مدنی است که از تغییر نام از آیت االه مدنی به یادگار امام پیشنهاد شد این پیشنهاد از سوی کمیته ترافیکی ارائه شده چرا که این در بخش هیچ حدفاصلی وجود ندارد.

وی بیان کرد:همچنین خیابان شهید بنی فضل شرقی و غربی آن نیز مشخص نیست و به صورت یک پارچه بنی فضل شود.

در این جلسه محمدی نماینده مردم در شورای اسلامی شهر قم اعلام کرد شهید مدنی از علمای برجسته است و باید نام او را در این شهر زنده نگاه داشت.

حجت الاسلام آتش زر نیز یادآور شد:این بخش کوچک از خیابان در شان آیت الله مدنی نیست و باید اصلاح شود اما با توجه به اینکه این شخصیت برجسته ای است و حق بزرگی بر گردن کشور دارد و  در مبارزات خود یک تنه از حریم امام دفاع کردند لذا جای مناسبی برای شهید مدنی نام گذاری شود.

این لایحه 10 مورد آن اعلام رای شد که مصوب شد و 1 مورد از اسم گذاری ها نیز دستی انجام شد که با تغییر نام شهید مدنی به یادگار امام موافقت گردید.

ذاکریان در ادامه لایحه دیگری را مبنی بر جوابیه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره 1321 مجوز تعویض اتوبوس‌های ایویکو با اتوبوس‌های بنز 457 بدون کولر متوقفی در سازمان به شرط کولردار کردن توسط بهره‌برداران قرائت کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در کمیسیون مورد بحث و ارزیابی زیادی قرار گرفته بود با توجه به مشکلاتی که برای این اتوبوس ها وجود دارد این مصوبه را ارئه کرده ایم و فرمانداری و هیات تطبیق برای رد مصوبه شورای شهر کافی نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اظهار داشت: به دلیل استفاده بهینه از اموال بیت‌المال با توجه به متوقف شدن اتوبوس ها از چرخه اموال مردم و رفع مشکل حمل و نقل عمومی در شهر مصوبه تعویض اتوبوس‌های ایویکو صورت گرفته و شورا هم پذیرفته که این شرایط را فراهم کند

وی تصریح کرد:این در حالی است که . فرمانداری اعلام کرده که تعویض و مبادله معامله محسوب می شود و برگشت ما به ازاء مساعدت باید مشخص شود و انتخاب بهره برداران بر اساس چارچوب مالی تعیین گردد و در نهایت نیز این مصوبه مغایر با آئین نامه مالی شهرداری به شمار می رود.

ذاکریان بیان کرد:ایرادات فرمانداری به این مصوبه وارد نیست چراکه معامله‌ای برقرار نشده و نوعی تعویض در ازای هزینه‌ای که باید پرداخت می‌شده صورت گرفته و حتی کارشناسی شد و چند ماه به طور انجامید ما در مصوبه ما به ازای مساعدت مشخص شده و خواستار معامله پایاپای شدیم و به مدت دو سال به تعهدات بهره برداران مشخص شده است.

وی گفت:به نظر می رسد فرمانداری ورود غیرقانونی به مصوبات شورای شهر دارد چرا که به بسیاری از جزئیاتی که هیات تطبیق به آن‌ها اشکال وارد کرده و مصوبه را رد کرده است در حیطه اختیارات این هیات نیست . 

رئیس کمیسیون خدمات شهری در شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:علی رغم این موضوع بار مالی برای شهرداری داشت و هدف بازگرداندن اتوبوس ها به چرخه خدمت رسانی بود.

بختیاری نائب رئیس شورا نیز عنوان کرد:در این باره بحث های زیادی صورت پذیرفت این لایحه را شفاف تر و جزئی تر فرستاده و آن را به شورای حل اختلاف برفرستیم و اصرار به این مصوبه می تواند کارگشا باشد.

گفتنی است اعضاء اصرار بر مصوبه را تصویب کردند.

در این جلسه ذاکریان لایحه طرح صورت جلسه کمیته بهداشت محیط زیست و کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین را قرائت کرد و گفت:شهرداری طرح جامع کمربند فضای سبز با رویکرد بخش‌های مختلف تهیه و به تصویب نهادهای مرتبط برساند . 

وی تصریح کرد: مهم ترین مؤلفه‌های توسعه کمربندی سبز زمین، آب و نگهداری است و شهرداری در حوزه نگهداری و احداث مشکل ندارد ولی باید وظیفه دستگاه‌های دیگر یز در این زمینه باید مشخص شده و چارچوب‌هایی را مشخص نمائیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت:شناسایی گونه‌های مناسب اقلیم قم کارهای کارشناسی در حال انجام است و بحث بهبود منابع آب و طرح جامع منابع آب در جریان بوده و در جهت توسعه عرصه‌های سبز در قم می باشیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز