تامین ۱۱۰ کمک جهیزیه نوعروسان توسط کمیته امداد امام(ره) در قم

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۲:۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۶۵۹۵۲
تامین ۱۱۰ کمک جهیزیه نوعروسان توسط کمیته امداد امام(ره) در قم
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت:امسال 110 کمک جهیزیه نوعروسان توسط کمیته امداد امام(ره) در قم تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اکبر رشیدی در نشست خبری  افزود: در زمینه تامین جهیزیه تا 3 میلیون تومان در سال جاری پرداخت می شود که در صورت همراهی خیرین در ماه مبارک رمضان می توانیم این سرانه را تا 6 میلیون تومان کمک هزینه افزایش دهیم.

وی در مورد برنامه تامین سبد غذایی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:به طور کلی 38 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در قم هستند که برای هر کدام یک سبد غذایی 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رشیدی بیان کرد:سبدهای کالا به مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که از اعتبارات دولتی چنین منابعی تامین نمی شود در این راستا برنامه ریزی اولیه برای 10 هزار خانواده سبد کالا در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد:امیدواریم با کمک خیرین عزیز تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم این سبدها را در اختیار خانواده ها قرار دهیم البته در ماه رمضان آمادگی لازم برای دریافت پول نقد و کالا و یا حتی غذای گرم و یا اطعام به صورت سفره افطاری از سوی خیرین را داریم.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اظهار داشت:در جامعه هدف اطلاع رسانی های لازم انجام شده و نامه نگاری به صنوف و کسبه صورت پذیرفته و مشارکت ها در حال تحقق می باشد.

وی پیرامون جمع آوری صدقات گفت:حدود 140 هزار مشترک صندوق صدقات را در اختیار دارند و 23 هزار حامی در استان ثبت نام کرده اند که از طریق پیامک اطلاع رسانی های لازم در جهت جذب مشارکت های لازم در این ماه مبارک انجام شده است.

رشیدی یادآور شد:حدود 5 هزار کیسه همیان مولا در سطح شهر در حال توزیع می باشد تا مردم بخشی از اقلام مورد نیاز را در آن قرار دهند و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد:در ماه رمضان برنامه مشترکی با صدا و سیما داریم و امسال چنیدن طرح ویژه در ماه مبارک رمضان در حال اجرا می باشد که طرح مسکن متری یکی از این طرح ها برای خانه دار شدن افراد می باشد.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم عنوان کرد:در این طرح بنا داریم برای 400 خانواده مسکن تهیه کنیم که در این راستا به 2800 متر زمین نیاز است و خیرین می توانند به صورت متری مبالغ را پرداخت کنند.

وی گفت:در بحث اکرام و محسنین امسال 2000 یتیم و 2800 فرزندان غیر یتیم در طرح محسنین داریم که با سرانه 30 هزار تومان خیرین می توانند سرپرستی را عهده دار باشند.

رشیدی در مورد عید فطر بیان کرد:حدود 5 تا 6 میلیارد تومان ظرفیت جذب زکات فطریه در قم وجود دارد تا سال گذشته در حدود 240 میلیون تومان از این ظرفیت جذب شد و بقیه از کانال های دیگری مصرف شد که تاثیر زیادی در جامعه ندارد اگر این کمک ها تجمیع شود بسیاری از مشکلات رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد:با این مبالغ می توانیم در رفع مشکلات بیماران و تامین جهیزیه و تحصیل گام بر می داریم.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تصریح کرد:گاهی موسسات خیریه هم پوشانی می کنند و یک نفر ممکن است از چند جا مدد بگیرد که ما نیاز به هماهنگی داریم.

وی گفت:امسال فطریه هایی که از مساجد جمع آوری می شود بخشی از آن برای افراد نیازمند شناسایی شده در محلات صرف می شود.

رشیدی گفت:وجود 140 هزار صندوق در قم منبع ماهی 800 میلیون پول را در اختیار ما قرار می دهد تا مشکلات را به طور اساسی حل کنیم.

وی در پایان عنوان کرد:افراد خیر می توانند از طریق بانک ملت با شماره حساب 1322623527 و بانک ملی با 3170007000004 به شمارکت بپردازند تا گره ای از گره های نیازمندان را بگشائیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز